اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

کلاسیک جدیدترین مدل فرش پذیرایی

فرش کلاسیک چیست؟ شناخت کامل ویژگی های فرش کلاسیک ایرانی

فرش یکی از اصلی ترین عناصر در دکوراسیون خانه ایرانی محسوب می شود. به طوری که در اکثر خانه ها می توان یکی از انواع فرش های ایرانی به خصوص فرش کاشان را دید که به عنوان کف پوش استفاده شده است. داشتن اطلاعات در مورد انواع فرش و ویژگی های آن کمک می کند تا مناسب ترین فرش را برای دکوراسیون انتخاب کنیم. مطمئنا انتخاب و خرید صحیح انواع فرش مانند فرش کلاسیک، به زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون منجر می شود. در این مقاله از ساویز بافت در مورد سوال فرش کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد بحث خواهیم کرد.

فرش ایرانی دسته بندی های مختلفی دارد. یکی از انواع فرش های ایرانی فرش کلاسیک است. فرش های کلاسیک ویژگی هایی برخلاف فرش های فانتزی و مدرن دارند. اگر قصد خرید فرش کلاسیک ماشینی کاشان یا حتی فرش کلاسیک دستباف را دارید پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را به خوبی مطالعه کنید. در ادامه مهم ترین ویژگی های انواع فرش کلاسیک ایرانی مانند شانه و تراکم، ابعاد، جنس نخ، قیمت و… را بررسی می کنیم. با ما در ساویز بافت همراه شوید. جهت خرید فرش کودک لطفا کلیک کنید.

فرش کلاسیک چیست و چه تفاوتی با سایر فرش ها دارد؟

لغت کلاسیک (classic) در اصل لغتی لاتین است که به زبان فارسی وارد شده است. این لغت در فرهنگ زبان فارسی به معنای کهنه و قدیمی بوده یا به چیزی که جدید نباشد اطلاق شده است. در زمینه فرش نیز همین مورد را می توان به خوبی مشاهده کرد. فرش نیز اثری هنری محسوب می شود و با طرح های زیادی بافته می شود. در این بین به فرش هایی که با طرح های سنتی و اصیل ایرانی بافته شده و اصول طراحی نقشه آنها به سبک گذشته است، فرش طرح کلاسیک گفته می شود.

از این نظر فرش کلاسیک را می توان نقطه مقابل فرش های فانتزی و مدرن جدید دانست. فرش کلاسیک ایرانی دارای نقش های سنتی و اصیل ایرانی است و رنگ بندی های گرم و خاص ایرانی دارد. فرش کلاسیک ایرانی با داشتن طرح هایی فوق العاده زیبا که اثر دست هنرمندان توانای ایرانی است، در همه جای دنیا مشهور و شناخته شده است. مهم ترین ویژگی های فرش کلاسیک را می توان موارد زیر دانست.

  • داشتن طرح و نقش سنتی ایرانی به همراه نگاره های مشهور و اصیل
  • رنگ بندی فوق العاده شاداب و گرم با تنوع رنگی بالا
  • نقش و نگار های پر تعداد و ظریف

30 مدل فرش سالن پذیرایی کلاسیک با طرح های جذاب و تماشایی

جدیدترین فرش های کلاسیک ساویز بافت علی رغم مدل های قدیمی که رنگ های گرم از جمله رنگ لاکی در آن ها غالب بود، این فرش ها اغلب از رنگ های خنثی هستند. البته این بدین منظور نیست که دیگر نشانی از رنگ های گرم در فرش های کلاسیک جدید نیست بلکه بیانگر تحول هارمونی رنگی جدیدی است که در فرش های کلاسیک ایرانی به چشم می خورد. طرح های فرش های کلاسیک اغلب از دیرباز ثابت بوده اند و از الگوی مشخصی پیروی می کنند، اما اکنون طرح های منحصر به فرد و جدید جای آن ها را گرفته اند یا سعی بر این شده است که این طرح های قدیمی با طرح های جدید بیامیزند و تصویری نو ایجاد شود.

مورد دیگری که در فرش های ایرانی به ویژه مدل های کلاسیک به چشم می خورد، طراحی الگوهای قرینه در فرش ها بود که به گونه ای توازن طرح در فرش رعایت می شد، یا به عبارتی با استفاده از الگوهای تکرارشونده، طراحی فرش تکمیل می شد که البته این یکی از اساسی ترین نشانه های فرش اصیل ایرانی بود.

اما امروزه با ساختار شکنی های گوناگونی که در فرش های کلاسیک جدید صورت گرفته است، سعی بر این شده است که نقش ها جدید جایگزین نقش های قدیمی شوند و از به کارگیری الگوهای قرینه خودداری شود. از محبوب ترین فرش های کلاسیکی که این روزها می توانیم ببینیم، فرش های کهنه نما و وینتیجی هستند که با آمیختن با مدل های کلاسیک، طرح های منحصر به فردی خلق شده اند به گونه ای که بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی در سرتاسر جهان، سعی بر استفاده از این فرش ها در دکوراسیون ها دارند. این فرش های کلاسیک جدید اغلب کهنه طور و وینتیجی هستند و برخلاف ساختار ابری طور فرش های وینتیجی، دارای طرح های کلاسیک سابق هستند و به صورت کهنه نما درآمده اند.

جدیدترین مدل های فرش های کلاسیک

نکته مهمی که در مورد جدیدترین فرش های کلاسیک مطرح است این بوده که برخی از پارامترهایی که در فرش های سبک مدرنیسم رعایت می شود در فرش های کلاسیک نیز به کار رفته اند، برای مثال در برخی از انواع فرش های کلاسیک جدید، تراکم های بالا در نظر گرفته می شود، در این فرش، گل های درشت جای خود را به گل های ریز داده اند و از رنگ های گرم بسیار کمرنگ در آن ها استفاده شده است یا ترکیب رنگ آن ها محدود به رنگ های اسلیمی می شود.

مورد دیگری که در فرش های کلاسیک جدید دیده می شود، این است که بسیار بر روی رنگبندی حاشیه فرش مانور داده شده است. به این صورت که در برخی از فرش های کلاسیک جدید، رنگ حاشیه تیره تر است یا در برخی دیگر رنگ حاشیه از فضای اصلی روشن تر است. استفاده از برخی از رنگ های نو در فضای فرش های کلاسیک که قبلا کمتر به چشم می خورد یکی دیگر از جدیدترین تحولاتی است که در فرش های کلاسیک اخیر رخ داده است. یکی از برجسته ترین ویژگی های برخی از مدل های فرش کلاسیک این است که حاشیه ای دیگر وجود ندارد و طرح زمینه یکدست است.

امروزه به دلیل توجه جهانیان به فرش ایرانی، این موضوع سبب شده است که طراحان صنعت فرش روز به روز به فکر خلق طرح های نو باشند. در این مطلب کارشناسان ساویز بافت جدیدترین مدل فرش پذیرایی را به همراه عکس برای شما شرح دادند. با سایت ما همراه باشید تا اطلاعات خود را بالا ببرید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ساویز بافت تماس گرفته و از کارشناسان سوالات خود را بپرسید.

انواع فرش کلاسیک

فرش کلاسیک ایرانی به دو گروه فرش کلاسیک دستباف و فرش کلاسیک ماشینی تقسیم می شود. این دو گروه از فرش های ایرانی از نظر ظاهری و طرح و نقش شباهت خیلی زیادی با یکدیگر دارند. اما از نظر بافت ویژگی های متفاوتی دارند. یکی از مهم ترین تفاوت های فرش دستباف کلاسیک با ماشینی، قیمت بسیار بیشتر است.

فرش های ماشینی کاشان قیمت بسیار ارزان تری دارند و به همین دلیل پرفروش تر هستند. از دیگر ویژگی های فرش ماشینی کلاسیک کیفیت بسیار زیاد است. فرش های کاشان با الیاف مشابه طبیعی بافته شده و طول عمر تضمین شده ای دارند. فرش های ماشینی با وجود قیمت ارزان تر از نظر ظاهری با بهترین فرش های دستباف برابری می کنند.

در سووی دیگر فرش های دستباف ایرانی کلاسیک نیز با وجود قیمت گران تری که دارند همواره طرفداران خود را داشته اند. فرش های دستباف با طرح هایی هنرمندانه بافته می شود که نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی بوده است. یکی از ویژگی های مهم فرش های دستباف، داشتن الیاف و رنگ هایی طبیعی است. این ویژگی سبب شده ظاهر قالی ایرانی فوق العاده چشم نواز و آرامش بخش باشد. هم چنین الیاف طبیعی مقاومت بی نظیری داشته و حساسیت زا نیز نمی باشند.

مهم ترین ویژگی فرش کلاسیک دستباف ایرانی که احتمالا آن را شنیده اید، زیباتر شدن در گذر زمان است. در فرش های دستباف هر چه عمر فرش بیشتر می شود، زیبایی بافت آن نیز افزایش پیدا می کند. هم چنین به ارزش فرش نیز افزوده می شود. تنها برتری فرش های ماشینی نسبت به فرش های دستباف قیمت ارزان تر و حساسیت کمتر است. به عنوان مثال فرش دستباف به مراقبت بیشتری نیاز داشته و شستشوی آن نیز کاری تخصصی است. زیرا ممکن است در هنگام شستن فرش مشکل رنگ دهی الیاف رخ دهد.

ویژگی های فرش کلاسیک ماشینی

فرش کلاسیک ابتدا تنها محدود به فرش و قالی دستباف ایرانی بوده است. اما به مرور با شکل گرفتن کارخانه های فرش کاشان، طرح های کلاسیک به فرش های ماشینی نیز راه یافته است. در فرش های ماشینی به دلیل استقبال زیاد از طرح های کلاسیک، تنوع بالایی در طرح و نقش دیده می شود. امروزه فرش کلاسیک مدرن کاشان با تنوع بسیار بالایی در کارخانه فرش کاشان بافته شده. انواع فرش 500 شانه، فرش 700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه، فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه کاشان با طرح های کلاسیک بافته می شوند. موارد زیر از مهم ترین ویژگی های فرش کلاسیک مدرن ماشینی کاشان است که در ادامه بررسی می کنیم.

  • جنس نخ فرش کلاسیک ماشینی
  • انواع ابعاد
  • شانه و تراکم
  • انواع طرح های فرش کلاسیک
  • قیمت فرش ماشینی کلاسیک مدرن کاشان

منبع : Baby Carpet