اخبار فرهنگیکسب و کار خبر فوری

دانلود کتاب مهارت های ارتباطی pdf متیو مک کی

درباره کتاب مهارت های ارتباطی متیو مک کی + دانلود کتاب pdf

اگر بتوانید به‌طور مؤثری با دیگران ارتباط برقرار کنید، تقریباً می‏توانید هر کاری را به انجام برسانید پس خود را به مهارت‏های بین‏فردی مورد نیاز مجهز سازید. بسیاری تصور می‏کنند افرادی که می‌توانند به خوبی با سایرین رابطۀ متقابل برقرار کنند دارای یک استعداد ذاتی در زمینۀ صحبت کردن و گوش دادن به دیگران هستند. استعدادی که قابل یادگیری یا بهبود نیست. واقعیت این است که مهارت‏های ارتباطی با تلاش و تمرین حساب‏شده و یادگیری توانایی درک سایرین رشد می‏یابند.

همچنین توانایی در میان گذاشتن شفاف افکار، خواسته‏ها و احساسات با دیگران همۀ جنبه‏های زندگی فرد را تحت‏تأثیر قرار می‏دهد. کتاب حاضر به خوانندگان کمک می‏کند مهارت‏های جدیدی را بشناسند که به آن‏ها کمک می‏کند افکار و خواسته‏های خود را به شکلی مؤثر با دیگران در میان بگذارند و در زمینه‏های گوش دادن به دیگران، درک زبان بدن افراد، روابط متقابل زناشویی، مذاکره دربارۀ تعارضات و حل آنها، رابطۀ متقابل با اعضای خانواده، مدیریت روابط متقابل گروهی، نحوۀ گفتگو با کودکان، ارائۀ سخنرانی وآمادگی برای مصاحبه‏های شغلی، متبحر شوند.

مشخصات عمومی کتاب

شابک:     9786002002389

موضوع اصلی:      خودیاری و آموزش همگانی

موضوع فرعی:      روابط بین فردی

مؤلفان: متیو مکی، مارتا دیویس، پاتریک فنینگ

ناشر: ارجمند

مترجم: محمدعلی رحیمی

ویراستار: داود رحیمی

نوبت چاپ:             6

وزن:       433 گرم

سایر مشخصات

سال انتشار:             1400

قطع:        وزیری

نوع جلد:                 شومیز

تعداد صفحه:         312

مقدمه کتاب

کتاب پیام‌ها مهارت های ارتباطی اثر متیو مک کی، مارتا دیویس و پاتریک فنینگ است. این کتاب را محمدعلی رحیمی مبارکی به زبان فارسی ترجمه کرده است. کتاب پیام‌ها مهارت های ارتباطی را انتشارات ارجمند منتشر کرده است و امکان دانلود کتاب شعر مهارت های ارتباطی نیز در سایت دهکده لینکز فراهم شده است.

در مقدمه کتاب پیام‌ها مهارت های ارتباطی آمده است:

کتاب پیام‌ها مهارت های ارتباطی اساسی ترین مهارت های ارتباتطی را در یک جلد ارائه کرده است. این مهارت ها به شکل خلاصه ولی با مثال ها و تمریناتی ارائه شده اند که می توانید برای کسب مهارت های دلخواه خود آن ها را انجام دهید.

کتاب پیام‌ها مهارت های ارتباطی به جای اینکه بگوید در مورد نحوه ارتباط خود چه فکر کنید، به شما می گوید که چگونه به مهارت های ارتباطی عمل کنید.

برقراری ارتباط، مهارتی اساسی در زندگی است که از لحاظ اهمیت همتای مهارت هایی است که از طریق آن ها به دانشگاه ها را پیدا می کنید و یا کسب معاش می کنید. توانایی شما برای برقراری ارتباط، تا حد زیادی میزان شاد بودن شما را تعیین می کند.

موقعی که به شیوه مناسبی ارتباط برقرار می کنید، دوستانی پیدا می کنید و آن دوستی ها را تداوم می بخشید. در محل کار به شما ارزش و احترام قائل می شوند، فرزندانتان به شما احترام می گذارند، به شما اعتماد می کنند و به نیازهای زناشویی خود دست پیدا می کنید.

در صورتی که نتوانید به طور مناسب با دیگران ارتباط برقرار کنید، زندگیتان در یک یا چند جنبه دارای نقص خواهد بود. ممکن است در محل کار با مشکلی مواجه نشوید ولی هنگام صرف شام با خانواده خود دعوا راه می اندازید.

ممکن است بتوانید نیاز جنسی خود را برآورده سازید، اما صمیمیت بینتان هرگز برایتان لذت بخش نباشد. شغل خود را پی در پی تغییر می دهید و همسرتان اغلب نسبت به شما سرد باشد.

وقتی با دوستان قدیمی دوران تحصیل هستید اوقات بسیار خوشی را سپری می کنید، در مهمانی ها شاد هستید اما بالاخره باید تنها به خانه برگردید.

ارتباط مؤثر، زندگی را مفید می سازد. اما کجا می توانید این مهارت را کسب کنید؟ اغلب اوقات والدین الگوهای رفتاری مبهمی را در اختیار فرزندان خود قرار می دهند.

مدارس بیشتر مشغول آموزش دروسی مثل زبان خارجه و مثلث سازی می شوند و اغلب هیچ فرد مشخصی وجود ندارد که نشان دهد چگونه به صورت فعال به دیگران گوش دهید، چگونه به جای سرزنش دیگران به صورت منصفانه و مفید با آن ها دعوا کنید یا چگونه به جای ذهن خوانی، منظورواقعی طرف مقابل را مورد بررسی قرار دهید.

مهارت های مذکور سال هاست که شناسایی شده اند و در دسترس هستند و باید آن ها را آموزش ببینیم. به طور مثال:

بزرگسالان جوان قبل از اینکه خودشان صاحب فرزند شوند، باید مهارت های والدگری را در مراکز آموزشی یاد گیرند نه اینکه چند سال بعد از اینکه فرزندانشان بزرگ می شوند و پسرشان از مدرسه گریزان می شود و دخترشان از خانه فراری می شود به فکر یادگیری این مهارت ها بیفتند.

در دانشکده ها علاوه بردوره های آموزش نظریه های ارتباطی، باید دوره های عملی مهارت های ارتباطی ارائه شود. اگر به محتوای کتاب حاضر توجه کنید خواهید دید که در این ویراست بر مهارت ها تأکید شده است.

سه فصل نخست تحت عنوان مهارت های پایه می باشد. همه افراد باید بدانند که چگونه به فرد مقابل گوش دهند، چگونه افکار و احساس های خود را با فرد مقابل در میان بگذارند و چگونه واقعت ها را بیان کنند.

بخش مربوط به مهارت های خانواده به شما می آموزد که چگونه با همسر، فرزندان و کل خانواده خود ارتباط برقرار کنید.

بخش پایانی کتاب پیام‌ها مهارت های ارتباطی در زمینۀ مهارت های مورد نیاز برای موقعیت های عمومی است که شامل سه فصل در زمینۀ مهارت های تأثیرگذاری بر دیگران، مهارت های سخنرانی و مهارت های مصاحبه است.

زندگینامه متیو مک کی

دکتر متیو مک‌ کی (Matthew McKay) استاد روان‌شناسی در مؤسسه‌ی رایت، یکی از بنیان‌گذاران خدمات روان‌شناسی هایت اشبری، و بنیان‌گذار کلینیک CBT برکلی است. او در عین حال، بنیان‌گذار انتشارات نیو هاربینگر، ناشر مستقل ، است. مک‌ کی در سال 1979 آژانس خدمات روان‌شناسی هایت اشبری را تأسیس کرد و به مدت 25 سال به عنوان مدیر بالینی در آن خدمت کرد. این کلینیک مستقل و کم‌هزینه در هفته به 150 بیمار بزرگسال خدمات‌رسانی می‌کند و هر سال 16 دانشجوی فارغ‌التحصیل را آموزش می‌دهد. فعالیت‌های فعلی دکتر مک‌ کی در این مرکز شامل آموزش و نظارت بر دانشجویان دوره‌های عملی است. در کنار این، دکتر مک‌ کی در برکلی در مطب خصوصی‌اش به درمان بیماران با مشکلات بالینی مختلف از جمله ، فوبیا، و… نیز می‌پردازد.

دکتر متیو مک‌ کی بیش از چهل کتاب در حوزه‌ی روان‌شناسی حرفه‌ای، درمان اضطراب و افسردگی، و خودیاری به رشته‌ی تحریر درآورده است. مجموع کتاب‌های او تاکنون بیش از 5/2 میلیون نسخه فروخته است.

در مورد زندگی خصوصی ماتیو مک‌ کی اطلاعات چندانی موجود نیست. تنها یک سایت توسط او به نام پسرش جردن، که به‌شکل تصادفی در یک حادثه کشته شد، نام‌گذاری شده است. قتل تصادفی جردن تأثیر بسیار عمیقی بر متیو مک‌ کی گذاشت. دکتر مک‌ کی تجربه‌ی مواجهه‌ی خود با فقدان و سوگ فرزندش را در کتابی با عنوان «در جستوجوی جردن؛ چگونه واقعیت را در مورد مرگ و دنیای نادیدنی یاد گرفتم» شرح داده است.

بهترین کتاب‌های متیو مک کی

کتاب رشد و افزایش عزت نفس (Self-Esteem: A Proven Program of Cognitive Techniques for Assessing, Improving, and Maintaining Your Self-Esteem): شیوه‌ی نگارش ماتیو مک‌ کی در این کتاب بسیار ساده و مبتنی بر برخی تمرین‌های روان‌شناختی است. او با استفاده از تکنیک‌های اکت به ارائه‌ی راهکارهایی برای کنار گذاشتن افکار قضاوت‌کننده و تهاجمی می‌پردازد. شرایط و موقعیت می‌تواند بر تأثیر بگذارد، اما این افکار ما و تفسیرمان از شرایط است که زمینه‌ی کم شدن عزت نفس را ایجاد می‌کنند.

کتاب رهایی از زندان ذهن (Leave Your Mind Behind: The Everyday Practice of Finding Stillness Amid Rushing Thoughts): این کتاب به مجموعه‌ای از تمرین‌های ساده برای مشاهده‌ی افکار خود، بدون اینکه در آن‌ها گرفتار شوید، بر اساس رویکرد اکت می‌پردازد. در این کتاب روش‌های مشاهده‌ی افکار و تغییر آن‌ها و نقش و اهمیت این افکار در زندگی‌تان را خواهید آموخت.

شما می‌توانید برخی از بهترین کتابهای متیو مککی را به‌صورت کتاب صوتی یا الکترونیکی از سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

سبک نگارش و دیدگاه‌های متیو مک کی

دکتر متیو مک‌ کی آثار بسیاری با تمرکز بر رویکرد اکت یا (ACT) نگاشته است. او درعین‌حال این رویکرد جوان را با رویکرد شناختی-درمانی (CBT) و رویکرد دیالکتیکی می‌آمیزد. در رویکرد اکت، 4 اصل توجه با آگاهی، پذیرش، تعهد و تغییر رفتار مبنای بهبود فرد قرار می‌گیرد. هدف اصلی این رویکرد این است که درمانجو ارزش‌های اصلی زندگی‌اش را بپذیرد و بر آن مبنا عمل و برنامه‌ریزی کند. این رویکرد در درمان بسیاری از اختلالات همچون اضطراب، افسردگی، اضطراب پس از سانحه و حتی افزایش رضایت‌مندی از روابط زناشویی مؤثر است.

جملات برگزیده متیو مک کی

– اگر به کودک بگویند که تنبل، خودخواه و شلخته است، موقعیت مزبور خیلی زود فراموش می‌شود، ولی همیشه این احساس که او مشکلی دارد با او می‌ماند. (کتاب رشد و افزایش عزت نفس)
– گاهی ما افکار خود را با صدای یک هیولای بی‌سر می‌شنویم. (کتاب رهایی از زندان ذهن)
– انتقاد از خود یا قضاوت بیش از حد در مورد یک موقعیت مثل استفاده از عینک آفتابی تیره در داخل خانه است. (کتاب تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیکی)

منبع : www.pdfdrive.com