اخبار جامعه

بیش از ۹۰ درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیرانه و مداخله‌ای اورژانس اجتماعی قرار دارد

خبر فوری/ خراسان رضوی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 90 درصد کشور تحت پوشش خدمات پیشگیری و مداخله اورژانس اجتماعی است.

علی محمد قدری در حاشیه سفر به کاشمر در گفت وگو با خبر فوری، سازمان بهزیستی را فعالیت های متعدد و متنوعی دانست و افزود: در مواقع لزوم از جمله پیشگیری، آگاهی و غربالگری، آسیب های اجتماعی، مداخله در بحران، برخورد با مردم. با معلولین و … سازمان بهزیستی آنجاست و خدمات لازم را ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: بیش از 34 هزار خانوار دارای 2 فرزند و بیشتر تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند و از خدمات ارائه شده استفاده می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: تمامی مشمولان تحت عنوان چند خانواده تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند و تا پایان 6 سالگی از حمایت مستمر برخوردار خواهند بود.

وی گفت: همچنین این موسسه در برخی مواقع تا 100 درصد شهریه دانشجویان تحت پوشش را برحسب ضوابط پوشش می دهد.

قدری به وضعیت اورژانس اجتماعی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: اورژانس اجتماعی اقداماتی را از شناسایی تا مداخله در بحران انجام می دهد. در حال حاضر اورژانس اجتماعی 123 سامانه و وسیله نقلیه یا پایگاه را در برخی شهرهای زیر 50 هزار نفر ارائه می دهد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: به زودی با اعتباراتی که در نظام بودجه سنواتی تصویب می شود، شاهد تحولی در ارائه خدمات اورژانس اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از 6 هزار نفر مسائل سخت و پیچیده را در اورژانس اجتماعی کشور رصد می کنند خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم از طریق اورژانس اجتماعی به اقشار آسیب دیده یا آسیب پذیر خدمات موثر ارائه کنم.

قدری همچنین ساختار اورژانس اجتماعی را مبتنی بر تجهیزات عنوان کرد و گفت: تامین خودروهای مورد نیاز فقط باید توسط دولت تایید شود. در طرح ها 400 هزار میلیارد تومان برای اورژانس اجتماعی گرفته شده و در صورت توافق، خودروها بر اساس ضریب نفوذ آسیب، نوع آسیب اجتماعی و … توزیع می شود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش از این آزمون اورژانس اجتماعی در داخل انجام می شد و آشنایان مردم مشغول به کار بودند، اکنون این معاینه توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود.

قادری درباره اعتبارات استخدامی مربوط به سازمان بهزیستی نیز گفت: کارفرمایان با استفاده از جامعه هدف بهزیستی می توانند به ازای هر نفر 150 میلیون تومان دریافت کنند.

وی افزود: 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پوشش رفاه جامعه در نظر گرفته شده است. هدف اصلی ما بهره مندی جامعه هدف از 100000 شغلی است که باید در کشور ایجاد شود.

ثبت نام 110 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس سازمان بهزیستی همچنین مشکلات مددجویان رفاهی را برای ورود اولیه نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: زمانی که با وزیر راه و شهرسازی تفاهم نامه ساخت 160 هزار واحد را امضا کردیم، نهضت ملی مسکن برای مشمولان بهزیستی، مشمولان این سازمان اعلام نکردند که می توانند مبلغ اولیه را بدهند و پرداخت کنند، مقرر شد در مراحل بعدی این مبالغ از آنها دریافت شود.

وی گفت: تاکنون بیش از 110 هزار نفر از ذینفعان سازمان های بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. براساس مصوبه شورای عالی مسکن نرخ تجهیز از 18 درصد به 5 درصد کاهش می یابد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان هیچ تعهدی برای ساخت مسکن ندارد و فقط کمک می کند، افزود: اعتباراتی که سال گذشته در حوزه مسکن به استان ها و شهرستان ها داده شد، بی بدیل بود.

قادری گفت: سال گذشته هزار میلیارد تومان و امسال یک هزار و 500 میلیارد تومان برای کمک به تامین مسکن سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به دلیل عدم پرداخت درآمد اولیه نمی تواند زمین را از متقاضیان بهزیستی پس بگیرد.

همچنین رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص 200 میلیون تومان مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر در شهرها و 150 میلیون تومان برای این دسته از خانواده ها در روستاها خبر داد.

انتهای پیام