اخبار فرهنگی

حس فوق‌العاده‌ای دارم دوباره در ایران هستم

دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، برای ثبت جهانی تعداد بیشتری از روستاهای ایران، اعلام آمادگی کرد و گفت: ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.

به گزارش خبر فوری، زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه برگزار شد، گفت: حس فوق‌العاده‌ای دارم که دوباره در ایران هستم. ایران یکی از اعضای مهم سازمان گردشگری ملل متحد است و نمایشگاه گردشگری تهران یک رویداد مهم است.

او با اشاره به آخرین آمار بخش گردشگری سازمان ملل متحد، آن را دلگرم‌کننده دانست و افزود: آمار گردشگری جهان به ۸۴ درصد قبل از شیوع کرونا رسیده است و گردشگری جهان در  مسیر بازیابی قرار دارد.

دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد به آخرین آمار گردشگری ایران نیز اشاره کرد و گفت: در دسامبر و اکتبر ۲۰۲۳ آمار گردشگری ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه قبل از شیوع کرونا بوده است که جای خوشحالی دارد و باید این موفقیت را به ایران تبریک گفت.

پولولیکاشویلی همچنین طرح لغو روادید ایران با ۳۳ کشور را پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری دانست و گفت: امیدواریم این اتفاق مهم به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر شود.

او ادامه داد: ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه‌های بسیار پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان است. گردشگری موجب ترویج همبستگی می‌شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است و تا چند هفته دیگر سال نو ایرانی و نوروز آغاز می‌شود.

دبیرکل گردشگری ملل متحد همچنین حضور مدعوین از کشورهای مختلف را پیام‌آور وحدت عنوان کرد.

پولولیکاشویلی سپس انتخاب کندوان را در بین روستاهای گردشگری جهان تبریک گفت و افزود: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما برای کمک به این روستاها آماده هستیم.

دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد گفت: قدردان مردم ایران برای صمیمیت‌شان هستم. ما با هم می‌توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.

انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.