اخبار جامعه

آلودگی هوای تهران «باد» می خواهد؛ نه برف و باران!

امروز اکثر مناطق تهران برف بارید و در حالی که مردم منتظر هوای صاف برف‌گیر بودند، شاخص کیفیت هوا همچنان در شرایط سالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

به گزارش خبر فوری، امروز پنجشنبه 24 دی ماه برف تهران را فرا گرفت اما نتوانست هوا را صاف کند.

امروز به جز استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در تمامی مناطق کشور بارش باران یا برف رخ داد. در تهران هم برف بارید. با این حال کیفیت هوای پایتخت همچنان برای گروه های حساس سالم نبود.

شاخص کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پس از بارش برف صبح تغییر چندانی نداشته است. کیفیت هوای پایتخت تا ساعت 18 شب با شاخص آلاینده «ریزگردهای معلق کمتر از 2.5 میکرون» 140 و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

شاید در بین اکثر مردم این تصور وجود داشته باشد که کیفیت هوا باید با باران یا برف خوب باشد، اما اینطور نیست.

به گفته کارشناسان، در شرایط آلودگی هوا حتی باران نیز در کاهش آلودگی هوا موثر نخواهد بود، زیرا باران همراه با عناصر شیمیایی موجود در هوا، باران را به باران اسیدی تبدیل می کند.

به گفته محسن روشنی، مدیر واحد کنترل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، باد که معمولاً با سرعت حداقل چهار تا پنج متر در ثانیه می وزد، می تواند «کیفیت هوا» را افزایش دهد اما به شرطی که بارندگی کافی نباشد. . تهویه نمی تواند به بهبود کیفیت هوا کمک کند

از طرفی یکی از پدیده هایی که گاهی در شرایط بارانی رخ می دهد، کاهش ارتفاع لایه اختلاط هوا است، پدیده ای که غلظت آلاینده ها را افزایش می دهد، زیرا ناشی از کاهش ارتفاع هوا است. لایه اختلاط به طوری که فضای گردش آلاینده ها کوچکتر و در نتیجه غلظت آنها افزایش می یابد.

بارش برف و ترافیک نیمه سنگین در برخی مناطق

اما برف امروز باعث ترافیک سنگین در پنج محور مواصلاتی از جمله چالوس و هراز شده است.

به گفته سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور شهرستان فرجه، امروز ترافیک در محور چالوس در دو مسیر شهرستانک تا تونل کندوان سنگین تا نیمه سنگین بود. به همین ترتیب در دو راه برگشت محور هرازکو در محدوده آبی اسک نیز وضعیت مشابهی وجود داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه به رانندگان توصیه می شود در شرایط برفی و بارانی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، توصیه کرد: رانندگان در شرایط زمستانی ملزم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و استفاده از آن در جاده ها و گردنه های کوهستانی هستند. از برف گیر استفاده کنید. پر کردن باک خودرو در ابتدای سفر و داشتن غذای کافی و لباس گرم از دیگر مواردی است که برای سفرهای زمستانی توصیه می شود. هنگام رانندگی در برف و باران، رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله و پرهیز از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز تذکر همیشگی پلیس به رانندگان است.

7 توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات

از دیگر پربازدیدترین اخبار سرویس اجتماعی خبر فوری، خبری با عنوان ۷ توصیه برای پیشگیری از بروز سرطان پروستات بود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، از هر 100 مرد بالای 60 سال، 6 مرد قبل از 70 سالگی به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف سویا و چای، مصرف تخمه کدو از جمله ماهی در رژیم غذایی، مصرف هر چه بیشتر گوجه فرنگی، محدود کردن مصرف چربی های اشباع شده، کاهش مصرف مکمل های غذایی. و مشورت با پزشک در مورد مصرف آسپرین هفت نکته است که برای پیشگیری از سرطان پروستات باید ادامه یابد.

لو رفتن سوالات امتحان نهایی; بذرپاشی برای کنکور!

در 10 روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار سوالات جلسات امتحانی در کانال های تلگرامی در عرض دقایقی از جلسه آغاز شد که نگرانی های زیادی در خصوص به خطر افتادن امنیت امتحانات را در پی داشت.

یکی از معلمان این آزمون در گفت وگو با خبر فوری، درباره پول فروش سوالات گفت: فروش سوالات امتحان نهایی رایگان است، درآمد آنها از ثبت نام فریب خوردگانی است که برای امتحان به آنها اعتماد دارند، قیمت واقعی است. یکی 1 میلیارد تومان و قیمت دزدها 20 میلیون تومان است. متأسفانه این پول پول ثروتمندان نیست. مسئولین داغ هستند».

به گزارش خبر فوری، مسئولان آموزش و پرورش و دست اندرکاران برگزاری امتحانات نهایی بارها تاکید کرده اند که امنیت طراحی و ارسال سوالات امتحان نهایی کاملا برقرار است و احتمال لو رفتن سوالات امتحانی قبل از رسیدن به جلسه به صفر رسیده است، اما آخرین تقلب ها وجود دارد. در جلسات امتحانی به دلیل حمل تلفن همراه و وسایل جاسوسی کوچک و مشابه رخ می دهد که نیازمند توجه بیشتر و همراهی و همکاری نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه از سوی وزارت ارتباطات است. فراهم کردن ابزارهای نظارتی به طوری که وزارت آموزش و پرورش بتواند امنیت امتحانات نهایی را که برای سرنوشت صدها هزار داوطلب مرتبط با امتحان حیاتی است، تضمین کند.

به نظر می رسد علیرغم اظهارات قبلی پلیس و وزارت آموزش و پرورش، با اقدامات فوری از جمله تهیه آشکارسازهای سیگنال، احتمال تقلب پس از ورود به سوالات آزمون و پاسخنامه در کانال های تلگرامی به طور کامل از بین نرفته است. حوزه های امتحانی، در حالی که آموزش و پرورش هنوز راه اندازی نشده است سؤالات بی پاسخ این است که آیا همه متقلبان و متخلفان آزمون های مختلف قبلی شناسایی و به آنها رسیدگی شده است؟ میزان و میزان تخلف چقدر بوده و با فرض عدم مشخص بودن کلاهبرداران و عدم امکان شناسایی و نفوذ در آنها، بسته به کشف تقلب، آیا در امتحانات نهایی تجدیدنظر می شود؟

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی خبر فوری:

7 توصیه برای پیشگیری از سرطان پروستات

آیا باران تهران را از آلودگی هوا نجات می دهد؟

«کلاهبرداری» در «امنیت کامل»؟

بارش باران در اکثر نقاط کشور/ در جنوب “باران” و در کوهستان “برف”.

بارش برف و باران در جاده های 21 استان/ ترافیک نیمه سنگین در 5 محور

انتهای پیام