اخبار عمومی

۲۴۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کشور کمک شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حبیب الله آسوده صبح چهارشنبه در همایش زکات ایلام اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی و قرآنی در اموال همه ما حقی معلوم برای زکات و کمک به فقرا وجود دارد که باید آن‌را ادا کنیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدهایی که از خانواده‌های مددجو در ایلام داشتیم شاهد اجرای طرح‌های اشتغالزایی دامداری از محل زکات دام بودیم که این موارد باید الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد.

آسوده افزود: همه بزرگان دین و مسئولان نظام تأکید دارند که در صورت پرداخت زکات، فقر از کشور ریشه کن می‌شود و ما وظیفه داریم موانع این مسیر را برداریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد: از جمله موارد تبلیغ زکات این است که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند.

وی تصریح کرد: از مبلغین دینی و مبلغان زکات هم انتظار داریم که برکات فراوان و زیبایی‌های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت زدایی را در پی دارد.

آسوده اضافه کرد: از مسئولان و فرمانداران تقاضا داریم که در امر زکات پای کار باشند و در اجرای برنامه‌های زکات پیشگام باشند.

وی گفت: کمیته امداد از چند مسیر منابع مردم را راهبری می‌کند که یک مورد مهم آن زکات است که کمیته امداد مسئولیت اجرایی آن را بر عهده دارد.

وی افزود: در نه ماهه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

آسوده عنوان کرد: با توجه به اینکه ۲,۴۰۰ میلیارد تومان از طرف حامیان نیکوکار بعنوان طرح اکرام به ایتام و فرزندان نیازمند کمک شده است این مبالغ توسط مردم بصورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شده است.