اخبار عمومی

۶۰اردوگاه اسکان اضطراری درخوی دایر می شود/توزیع۱۹هزار دستگاه چادر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب پس از پایان جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات در مناطق زلزله زده این شهرستان، افزود: رئیس جمهور تماس داشتند و دستوراتی جهت تسریع در خدمت رسانی به مردم صادر کردند.

وی ادامه داد: حضور مخبر و بازدیدهای وی از مناطق زلزله زده در راستای دستورات رئیس جمهور صورت گرفته و با حضور معاون اول رئیس جمهور و برنامه ریزی های انجام شده، روند خدمت رسانی به مردم زلزله زده افزایش می‌یابد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه فرایند خدمت رسانی در سطح شهرستان خوی سرعت می‌یابد، افزود: تاکنون ۴۰ اردوگاه و کمپ اسکان اضطراری با ظرفیت ۷۹ هزار نفر جمعیت در مناطق مختلف شهرستان خوی بر پا شده که این تعداد به ۶۰ اردوگاه افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی از توزیع بیش از ۱۹ هزار دستگاه چادر تاکنون در بین زلزله زدگان خوی خبر داد و گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و وقوع زلزله قابل پیش بینی نیست.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها از میزان خسارت‌های وارده ناشی از زلزله به پایان رسیده است، گفت: یکشنبه برای تشریح آخرین وضعیت خسارت‌های ناشی از زلزله و جهت جذب کمک‌های دولت در جلسه هیأت دولت حضور خواهیم یافت.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در راستای پیشگیری از آسیب‌های وارده ناشی از زلزله در شهرستان خوی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به خاطر نارسایی‌ها در امدادرسانی به دلیل حجم زیاد آسیب‌ها و پراکندگی مناطق زلزله زده، از مردم عذر خواهی می‌کنیم، افزود: از هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی در خدمت رسانی به مردم قدردانی می‌کنیم، ضعف‌های موجود در استان حل و مشکلات مردم شناسایی شده است.

معتمدیان گفت: یکی از محموله‌های بزرگ هلال احمر به وزن ۲۴۰ تن اقلام مورد نیاز مردم وارد شهرستان خوی می‌شود.