اخبار عمومی

آذربایجان غربی می تواند میزبان شایسته ای در مسابقات ورزشی باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدصادق معتمدیان شامگاه شنبه در جلسه شورای ورزش آذربایجان با بیان اینکه سرانه ورزش در استان به ویژه در برخی شهرستان ها پایین است، اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی به ویژه در برخی شهرستان ها، سرانه ورزش در استان پایین است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه اماکن ورزشی در مناطق مختلف این سرزمین، افزود: با برنامه ریزی مناسب باید زمینه را برای ارتقای جایگاه حریم در بین استان های کشور از نظر جمعیت و زیرساخت های ورزشی فراهم کنیم.

معتمدیان افزود: در این راستا باید از ظرفیت های مختلف به ویژه اعتبارات استانی و کشوری، ظرفیت بخش خصوصی، ظرفیت سخت افزاری دستگاه های مختلف و همچنین بیشتر موسسات خیریه استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر رویکرد منحصر به فرد دولت در توزیع متوازن تسهیلات در کشور، ادامه داد: جبران عقب ماندگی ها در تمامی بخش ها یکی از مهمترین برنامه های دولت است که با جدیت در حال انجام است.

معتمدیان اولویت دادن به اجرای پروژه های ورزشی را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد باید در اولویت اجرا و اجرا قرار گیرند.

وی بر اهمیت توجه به توسعه ورزش قهرمانی و همچنین اجرای برنامه های ورزش همگانی تاکید کرد و بر لزوم توجه ویژه هم به ورزش همگانی و قهرمانی و هم به توسعه ورزش در سطوح مختلف جامعه تاکید کرد. ، باید از قهرمانان حمایت ویژه شود.

استاندار آذربایجان غربی توان استان در برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را یادآور شد و گفت: باید از این توان بیش از پیش استفاده کرد و می توانیم رویدادهای ورزشی مهمی را در ارومیه و سایر شهرستان های استان برگزار کنیم.