اقتصادی

اهداف برنامه ملی ساخت هواپیمای تجاری ذیل ستاد حمل‌ونقل پیشرفته پیگیری می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با صدور حکمی، حسین شکری، مدیر برنامه ملی ساخت هواپیمای تجاری را به سمت دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل پیشرفته و فضایی منصوب کرد.

به گزارش خبر فوری، بر اساس  این حکم، اهداف برنامه ملی ساخت هواپیمای تجاری نیز ذیل ساختار ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل پیشرفته و فضایی پیگیری خواهد شد.

شکری که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته هوافضا (آیرودینامیک) از دانشگاه صنعتی شریف است، پیش از این در سمت‌هایی چون ریاست گروه هوایی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، مشاور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، کارشناس گروه هوایی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و کارشناس مرکز تحقیقات شرکت ایران‌خودرو فعالیت داشته است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی در حکم انتصاب شکری آورده است: «نظر به مراتب شایستگی، تخصص و تجارب و به پیشنهاد معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل پیشرفته و فضایی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در ارتقای جایگاه کشور، ماموریت‌های محوله ذیل از جنابعالی انتظار می‌رود:

* ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی نفعان خصوصی و دولتی

* تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌ونقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام استراتژیک و ارزبر

* ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصاد محور، پیشران و استراتژیک با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌ونقل و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت

* راهبری حوزه هوایی و هوانوردی سند جامع توسعه هوافضای کشور و تسریع در دستیابی به اهداف تعیین شده

* توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حوزه حمل و نقل پیشرفته و فضایی از طریق ارائه راهکارهای فناورانه به‌ویژه در بخش صنعت حمل و نقل الکتریکی و خودران

* ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌ونقل و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم گیر و اجرای دولتی و خصوصی».

دهقانی فیروزآبادی در پایان این حکم از تلاش و زحمات منوچهر منطقی در طول تصدی مسؤولیت دبیری این ستاد تشکر و قدردانی کرده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.