اخبار حوادث

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امدادگران هلال‌احمر افتخار نظام هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: امدادگران هلال احمر در عملیات امدادی و درمانی اربعین امسال خواهند درخشید، چراکه کارنامه آن‌ها درخشان است و در همه میدان‌ها، حاضر، پیروز و سربلند بوده‌اند.

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمد مهدی اسماعیلی در مراسم بدرقه امدادگران هلال احمر عازم عراق و مسیرهای راهپیمایی اربعین که صبح پنجشنبه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد؛ ضمن قدردانی از رئیس جمعیت هلال احمر و همکارانش، عضویت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب در هلال احمر ایران را افتخار جمهوری اسلامی و نظام دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هرجا اتفاقی می‌افتد، هلال احمر به عنوان اولین دستگاه در میدان حاضر می‌شود و این خدمت‌گذاری با اتکا به داوطلبان و جوانان عضو این جمعیت، ممکن شده‌است.

اسماعیلی راهپیمایی اربعین را حماسه‌ای خودجوش و مردمی دانست و گفت: ما مفتخریم که مراسم بزرگ اربعین را مردم برگزار می‌کنند. وظیفه دولت تنها تسهیل‌گری و پشتیبانی است و هلال احمر هم به عنوان نهادی مردم از خود مردم برای خدمت به زائران حسینی کمک می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: در راهپیمایی اربعین نه فقط شیعیان، بلکه برادران اهل سنت و پیروان ادیان آسمانی غیر از اسلام نیز، در این جاده عاشقی به حرکت در می‌آیند.

گفتنی‌است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به درخواست رئیس جمعیت هلال احمر فرمان آغاز رژه خودروهای امدادی و آمبولانس‌های هلال احمر را قرائت کرد. این خودروها پس از عبور از مقابل جایگاه، عازم مرزهای غربی کشور و ورود به خاک عراق شدند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.