اخبار جامعه

توصیه‌های مدیریت بحران درپی انباشت آلاینده‌ها در مرکز و جنوب استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی نسبت به انباشت آلاینده‌ها در مرکز و جنوب استان هشدار داد.

به گزارش خبر فوری، حامد یزدی آنلاین با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر پایداری هوا، اظهارکرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از عصر امروز  تا صبح پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه با پایداری، سکون هوا و انباشت آلاینده‌های جوی روبه‌رو خواهیم بود.

یزدی آنلاین با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی اثر این مخاطره در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران پیش بینی شده است، گفت: به ساکنین این مناطق به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی توصیه می‌کنیم از حضور در فضای باز در مدت یاد شده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران وضعیت انباشتگی آلاینده‌ها را برای کودکان، سالمندان و بانوان باردار نیز مخاطره آمیز دانست و گفت: این افراد جزو دسته آسیب پذیر محسوب می‌شوند. توصیه اکید مدیریت بحران به افراد آسیب‌پذیر در برابر آلودگی هوا این است که در مواقع بروز این مخاطره ضمن بسته نگه داشتن در و پنجره‌ها از منزل خارج نشوند و در صورت امکان از دستگاه تصفیه هوا در منزل استفاده کنند، همچنین با افزایش مصرف مایعات، سبزیجات تازه و گروه آنتی اکسیدان ها عوارض آلودگی هوا را کاهش دهند.

یزدی آنلاین ادامه داد: از ورزشکاران می‌خواهیم در مواقع هشدار آلودگی هوا به هیچ عنوان در فضای باز ورزش نکنند، چرا که ورزش نیاز اکسیژن بدن را افزایش می‌دهد و در چنین وضعیتی شرایط آسیب به بدن بیشتر فراهم می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: طبق اعلام‌های صورت گرفته ۵۹ درصد از آلودگی هوا متعلق به بخش حمل و نقل است و مردم عزیز می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین، از میزان آلودگی هوا بکاهند.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.