اخبار عمومی

نظارت‌های دامپزشکی در استان بوشهر تشدید می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی تنگستانی مکان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله در ایام خاص از جمله ماه محرم، عید قربان، ماه رمضان، عید نوروز و… نظارت‌های دامپزشکی بر روی مراکز عرضه فرآورده‌های پروتئینی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان متصل خاطرنشان کرد: در همین راستا نظارت‌های دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر در این فصل از سال میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی است تمهیدات بهداشتی دامپزشکی در این فصل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فعالیت ۴۰ اکیپ

وی با اشاره به اینکه آب و هوای استان بوشهر فسادپذیری فرآورده‌های دامی را بیشتر می‌کند، افزود: همه موادی که عرضه می‌شوند باید معیارهای بهداشتی و استانداردهای مورد نیاز را داشته باشند.

تنگستانی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در سطح استان خاطرنشان کرد: ۴۰ اکیپ شامل ۱۶ اکیپ ثابت و ۲۴ اکیپ سیار از ۱۳ اسفند سال جاری تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان نظارت‌های لازم را خواهند داشت.

وی افزود: کشتارگاه‌های دام در استان بوشهر مجهز به اتاق سرد هستند و همه گوشت‌هایی که عرضه می‌شوند دارای وضعیت ایمن بوده و مشکلی ندارند و همچنین در این ایام در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان یک نفر ناظر بهداشتی دولتی از ابتدا تا انتهای خط کشتار نظارت‌های لازم را خواهد داشت.