اخبار عمومی

اُمیکرون هنوز به استان بوشهر نرسیده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالمحمد خواجهیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری های تاج در استان بوشهر با بیان اینکه این امر نمی تواند به معنای عدم وجود ویروس در استان باشد، اظهار داشت: خوشبختانه کیت تشخیص ویروس جهش تاجی در دسترس است. استان بوشهر.”

وی با تشکر از مردم استان بوشهر برای دریافت واکسن کراون افزود: امروز 780 هزار نفر در استان بوشهر نوبت اول، 687 هزار نفر نوبت سوم و بیش از 64 هزار نفر نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کرده اند.

خواجهیان گفت: استقبال مردم از نوبت سوم واکسن کراون روز به روز بیشتر می شود و با افزایش تراکم جمعیت در مراکز تلفیقی واکسیناسیون، ضروری است فعالیت مبانی واکسن به روال قبلی بازگردد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب و همکاری سایر دستگاه های اجرایی امکان واکسیناسیون خودرو نیز وجود دارد.

سرپرست بهداشت استان بوشهر گفت: واحدهای بهداشتی با اقدام به موقع از شیوع و گسترش تاج در جمعیت دانش آموزی استان بوشهر جلوگیری کردند.

دکتر خواجهیان تصریح کرد: هم اکنون دوز اول واکسن کرونا 86.5 درصد و نوبت دوم به 69.7 درصد دانش آموزان بالای دوازده سال استان بوشهر تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کارشناسان ما غیبت در برنامه های آموزشی مدارس را که فاقد مقررات بهداشتی هستند، پیگیری کنند و پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید معاینات مدارس انجام شود. ماه آینده باید انجام شود.