اخبار سلامت

اعزام تیم راه‌انداز هلال‌احمر به عربستان برای آماده‌سازی مراکز درمانی در حج ۱۴۰۳

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال از اعزام تیم راه انداز هلال احمر به مکه و مدینه برای تدارک و فراهم‌کردن شرایط ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران کشورمان در حج ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبر فوری،‌ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تیم راه‌انداز مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به زائران ایرانی حج تمتع، شب گذشته عازم مدینه منوره شد.

وی ادامه داد: این تیم ۴۰ نفره شامل یک پزشک متخصص، ۵ پزشک عمومی، یک نفر داروساز، ۱۱ نفر تکنیسین دارویی، یک نفر مهندسی پزشکی، ۷ پرستار، ۲ تکنسین اورژانس و الباقی از حوزه خدمات و اداری هستند.

مرعشی در ادامه بیان کرد: اعضای این تیم به محض ورود نسبت به راه اندازی درمانگاه‌های این مرکز در مدینه با برخورداری از تمام امکانات پزشکی، پرستاری و آمبولانس اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای مأموریت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر که همان ارائه خدمات سلامت به حجاج بیت الله الحرام است، صورت خواهد گرفت.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.