اخبار جامعه

توزیع ۵.۵ میلیون افطاری و غذای گرم بین نیازمندان از اول رمضان/نحوه مشارکت نیکوکاران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار غذای گرم و حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افطاری ساده از ابتدای ماه رمضان تاکنون میان نیازمندان خبر داد.

حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با خبر فوری، با اشاره به پویش اطعام مهدوی که از ماه رمضان آغاز شده است، اظهار کرد: نهاد امداد به دنبال مردمی شدن این پویش اطعام است تا نیکوکاران وارد عرصه شوند و امداد نیز از طریق مراکزی همچون مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و… نیازمندان به ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای را شناسایی و به آنها کمک کند.

وی با بیان اینکه در این طرح نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد، موسسات خیریه، مساجد و پایگاه‌های بسیج شناسایی می‌شوند، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار غذای گرم و حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار افطاری ساده میان نیازمندان توزیع شده است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۴۱۵۰ آشپزخانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که البته به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

آسوده درخصوص نحوه فعالیت آشپزخانه‌ها اظهار کرد: کمیته امداد با رعایت پروتکل‌های بعداشتی همچون سنوات گذشته و با هماهنگی مراکز بهداشتی در استان‌ها پویش اطعام مهدوی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این نهاد همزمان با ماه رمضان از توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان در برخی استان‌ها خبر داد و افزود: در برخی استان‌ها بنا به شرایط نیازمندان و با همکاری مراکز نیکوکاری ۳۴۴ هزار بسته‌ غذایی توزیع شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، راه‌های مشارکت مردم در پویش اطعام مهدوی را اعلام کرد و گفت: نیکوکاران نیز می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود در این پویش از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۲* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ اقدام کنند. همچنین دفاتر کمیته امداد استان‌ها و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های خیران نیز هستند.

انتهای پیام