اخبار جامعه

«دختران در طول سال» ؛ برنامه امسال مراکز فرهنگی برای دختران

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور از اجرای ویژه برنامه « دختران در طول سال» در مراکز فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبر فوری، حجت الاسلام کمال خداداده در نشست هماهنگی شورای گرامی‌داشت دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: امسال به مناسبت دهه کرامت و روز دختر ویژه برنامه‌ای با عنوان « دختران در طول سال » در کاربست تمام مراکز فرهنگی دیده شده است.

وی با بیان اینکه اتفاقات سال گذشته می‌تواند فرصتی برای بیشتر حرف زدن از مقام دختر و اهمیت خانواده در جامعه ما باشد، توضیح داد: برکسی پوشیده نیست که اگر مراقبت از مرزهای اعتقادی را به نحو صحیح انجام ندهیم نه تنها دشمن از این مساله سوءاستفاده سیاسی و امنیتی می‌کند بلکه موجب شکاف‌های اجتماعی نیز می‌شود.

حجت الاسلام خداداده خاطر نشان کرد: جامعه و مراکز دینی ما اگر همانگونه که تصریح مقام معظم رهبری بوده است و این تصریحات ریشه در اندیشه دینی دارد، به وظایف خود عمل نکنند، نه تنها دختران از دست خواهند رفت بلکه جامعه ما دچار شکافی خواهد شد که به سود دشمن است. باید به این سمت برویم که حتما دبیرخانه دائمی برای کار در حوزه دختران در طول سال داشته باشیم. دختران مظلوم‌ترین اقشار جامعه ما از نظر وجود فضاهای فرهنگی برای آنها، استفاده از سرانه‌های ورزشی و… هستند. دختران بسیار محروم و مظلوم هستند و باید در این راستا دستگاه‌های فرهنگی مطالبه‌گری داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که محوریت کارویژه ستاد بزرگداشت دهه کرامت، حرم مطهر فاطمه معصومه است و برنامه‌ها باید با محوریت این حرم مطهر پیگیری شوند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه شکی در این نیست که باید حضور موثر در فضای مجازی داشته باشیم، افزود: با این وجود باید سیاست گذاران فرهنگی نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند که علیرغم اینکه اصرار فضای مجازی بر فردیت است، مناسب‌تر است که ما برنامه‌هایی که بر اجتماع مؤمنین و با هم بودن و ارتباط بین آنها استوار است را برنامه ریزی کنیم.

در بخش دیگر این نشست، حجت‎ الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به راه‌اندازی پویشی با عنوان «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا»، اظهار کرد: برنامه‌های این آستان با محوریت پویش «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های ما « دختران بین المللی » است که طی آن در ایام دهه کرامت دختران از ملیت‌های دیگر در حرم حضرت معصومه (س) جمع خواهند شد و جشنی از ملیت‌های مختلف برگزارخواهد شد. از پنجشنبه قبل از میلاد جشن‌های حرم حصرت معصومه و در واقع این جشن‌ها از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خردادماه برگزار می‌شود.

وی درباره پویش «بهترین دختر» نیز توضیح داد: این پویش سه بخش دارد که تداوم خواهد داشت و مخصوص روز میلاد حضرت معصومه (س) نیست. یک بخش آن بُعد تربیتی دارد و برای پویش عنوان « فدای دخترم، فدای خواهرم » به منظور اهتمام به دختران در خانواده‌ها انتخاب شده است. این پویش دو بخش دیگر هم دارد که یکی از این بخشها به برگزاری جشن‌های خانگی و محلی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) معطوف می‌شود که خانواده‌ها برای دختران خود جشن گرفته و تصاویرش را برایمان بفرستند. بخش دیگر نیز همخوانی سرود روز دختر است.

انتهای پیام