اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

هلدر تراشکاری چیست؟

هلدر تراشکاری یا نگهدارنده های اینسرت ماشینکاری برای محکم کردن الماس تراشکاری در جای خود در طول طیف وسیعی از فرآیندهای ماشینکاری، از جمله روتراشی، رزوه کاری و داخل تراشی استفاده می شود. ماشینهای تراش وسایلی هستند که در مناطقی مانند فلزکاری برای چرخاندن قطعه کار استفاده می شوند. نگهدارنده های ابزار معمولاً از طریق جایگاه ابزار به تراش ها متصل می شوند. اگرچه بیشتر ماشین های تراش از نگهدارنده اینسرت پشتیبانی می کنند، اما همه این کار را نمی کنند.

هدف از نگهدارنده ابزار چیست؟

هلدر تراشکاری” یک اصطلاح کلی برای ابزارهایی است که برای نصب ابزارهای برش در تجهیزات ماشین ابزاری که این عملیات را انجام می دهند استفاده می شود. هلدرهای تراش بر دقت ماشین‌کاری ماشین‌ابزار و حتی کیفیت محصول تأثیر می‌گذارند، بنابراین دقت بالایی را می‌طلبند که حتی خطای میکروسکوپی هم مجاز نیست.

هر سبک نگهدارنده ابزار دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است که باید قبل از شروع عملیات ماشینکاری در نظر گرفته شود. اتصال ایمن ماشین به ابزار منجر به کارگاهی سودآورتر می شود، زیرا اتصال ضعیف می تواند باعث از بین رفتن ابزار، بیرون کشیدن، از بین رفتن قطعات، ابزارهای آسیب دیده و از بین رفتن منابع کارگاه تمام شود. بنابراین شناخت هلدر های نگه دارنده الماس تراشکاری ویژگی‌های ساق و بهترین روش‌ها برای هر ماشین‌کاری برای اطمینان از نگه‌داری ابزار قابل اطمینان، ضروری است.

نگهدارنه اینسرت ماشینکای چگونه کار می کند؟

مفهوم اصلی هر نگهدارنده ابزار، ایجاد نیروی فشاری در اطراف ساقه اینسرت برش است که قوی، ایمن و سفت باشد. این ها در سبک های مختلفی هستند که هر کدام دارای رابط اسپیندل، مخروطی برای فاصله و روش های نیروی فشرده سازی خاص خود هستند.

دارندگان ابزار

ضروری است که درج به شکلی محکم و سفت پشتیبانی شود تا انحراف به حداقل برسد.لرزش احتمالی در نتیجه، ابزار تراش در انواع مختلف سنگین، آهنگری پشتیبانی می شود.

نگهدارنده ابزار فولادی بدنه ابزار تراش معمولاً به اندازه درج مهندسی نیست، اما حتی در اینجا طیف وسیعی از انتخاب ها برای تنظیم دقیق فرآیند وجود دارد. ابزارهای تغییر سریع شامل بدنه‌های مدولار که اجازه می‌دهند بدنه‌های ابزار جایگزین تعویض و خارج شوند و در آن قفل شوند

به سرعت برای به حداقل رساندن زمان راه اندازی قرار دهید. بدنه ابزار تراش نیز می تواند فشار بالا را کانالیزه کند.خنک کننده موثرتر به لبه برشی ابزار می رسد.

سیستم شماره گذاری ANSI برای نگهدارنده ابزار تراش، حروف را به هندسه های خاصی اختصاص داده است.از نظر زاویه سرب و زاویه لبه برش انتهایی. عملیات تراشکاری اولیه ازچرخش، روکش، شیار کردن، نخ و برش توسط یکی از هفت سبک ابزار اصلی پوشش داده شده است.

توسط سیستم ANSI مشخص شده است.

  • نامگذاری هفت سبک ابزار اصلی عبارتند از A، B، C، D، E، F و G.

هلدر های داخل تراشی

هلدر داخل تراشی میله‌های استوانه‌ای هستند که برای ماشین‌کاری داخلی، معمولاً برای ایجاد سوراخ‌های دقیق استفاده می‌شوند.

مته های سوراخکاری نیز برای تراش داخلی استفاده می شود. میله های حفاری در فولاد، کاربید جامد،و فولاد تقویت شده با کاربید.

ابزارهای حفاری از یک محور گرد با یک جیب درج تشکیل شده است که برای رسیدن به یک سوراخ قطعه طراحی شده است

یا حفره برای برداشتن ذخایر داخلی. ابزارهای داخل تراشی با توسل به اینسرت های ماشینکاری سوراخ ایجاد شده توسط فرآیند قبلی را بزرگ می کنند.

هلدر های داخل تراش دارای مزایای زیر برای سوراخ کردن هستند:

  • اطمینان از دقت و راستی
  • ایجاد سوراخی بزرگتر از اندازه مته های استاندارد
  • ایجاد سوراخ با اندازه غیر استاندارد
  • ایجاد سوراخ با روکش خوب

مته ها، شیرها و ریمرها

ابزارهای فولادی با سرعت بالا (HSS) مانند مته ها، شیرها و ریمرها معمولاً در CNC استفاده می شوند.

مراکز ماشینکاری برای عملیات سوراخ سازی دقیق .برای تخلیه تراشه ها از سوراخ در حال حفاری طراحی شده اند. هلدر های داخل تراشی در اندازه ها، طول ها، مواد و پوشش های مختلف موجود هستند،

روش های متفاوتی برای تهیه هلدر تراشکاری و نگه دارنده های الماس تراشکاری وجود دار. فروشگاه انلاین و حضوری ابزار شریف دارای مجموعه ای از بهترین پرسنل برای پاسخ و مشاوره به شما جهت اتنخاب و خرید هلدر تراشکاری و نگهدارنده اینسرت تراشکاری است.