اقتصادی

ژنراتورهای تولیدی در تراکتورسازی ایران می‌تواند انرژی آفریقا را تامین کند

خبر فوری/آذربایجان شرقی سفیر جدید ایران در کشور گینه اظهار کرد: قیمت‌های تولیدات تراکتورسازی ایران بسیار رقابتی و کمتر از بازار بوده و تلاش خواهیم کرد مجموعه‌ای از توانایی‌های آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه تولید صنعتی، صنایع تبدیلی، دانش فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان در آفریقا شناسانده شود.

جمشید پرویزی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتور سازی ایران با اشاره به اینکه در محل ماموریت به عنوان سفیر پیگر خواهیم بود تا از ظرفیت‌های صادراتی و ژنراتورهای تولیدی این استان به آفریقا استفاده شود، گفت: این توانایی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و امروز شاهد آن بودیم و به عنوان یک ایرانی واقعا با این توانایی از قبل آشنایی نداشتم و دیدن این توانایی‌ها باور عمیق تری داد که موضوع ارتباطات استان را با آفریقا پیگیری کنیم.

وی گفت: به عنوان سفیر جمهوری اسلامی عازم کشور گینه هستم، استعدادهای کشاورزی در آفریقا در حال شکوفایی بوده و به دلیل بحران اوکراین توجه به منابع غذایی در سایر نقاط کره زمین در حال افزایش است و همین امر باعث شده نیاز برای ماشین آلات و تجهیزات ادوات کشاورزی زیاد شود و این تقاضا تقریبا در ملاقات‌هایی که داشتیم وجود دارد.

این فعال حوزه سیاست خارجی کشور تاکید کرد: کشورهای غرب آفریقا باتوجه به بهره مندی از منابع زیرزمینی و دسترسی به سرمایه، در جستجوی صنعت و بهبود توسعه زندگی شهری هستند و زیرساخت‌های لازم را در این زمینه ندارند، در زمینه تامین انرژی و برق نیز با مشکل مواجه هستند و  نیاز به ژنراتور در آفریقا در واحدهای صنعتی و منازل مسکونی و آپارتمانی جدی می‌باشد و خوشبختانه امروز دیدیم در تراکتورسازی، ژنراتورهای متفاوت با قدرت و توان مختلف تولید می شود.

وی از نشست خود با مجموعه‌های دانشگاهی استان خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان و تبادل استاد و دانشجو، اعزام تیم‌های بهداشتی و توسعه بهداشت شهری و زیرساخت‌های شهری ایران می‌تواند در آفریقا قابل توجه باشد.

وی آمار رسمی مراودات ایران و گینه را بسیار کم عنوان کرد و افزود: آمار رسمی رقم بالایی نیست و می‌توانیم آمار  200هزار یورو را اعلام کنیم اما به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های ایرانی ناچار هستند از روش‌های متفاوتی برای صدور کالاها با واسطه و بی واسطه استفاده کنند و کالاهای ایرانی به ناچار با عنوان‌ها و برندهای ملیت‌های دیگر و مبادی متفاوتی به آفریقا صادر می‌شود لذا آمار رسمی رقم کمی است اما آمار واقعی فراتر از این ارقام می‌باشد و بازار در آفریقا برای محصول ایرانی وجود دارد.

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز گفت: کشورهای آفریقایی به ویژه کشورهای غرب آفریقا بازار بسیار خوب برای تراکتورهای تولیدی و همچنین سایر محصولات گروه از جمله موتورهای ژنراتور هستند.

امیر احمد اندبیلی افزود: تراکتورسازی سابقه زیادی در صادرات به آفریقا دارد و کشاورزان این کشور با محصولات ما آشنا هستند، قطعات یدکی در قاره آفریقا به وفور یافت می‌شود و تلاش داریم که از طریق نمایندگی‌های کشور و سفارت، ارتباطات را توسعه دهیم و این نهایتا منجر به یک صادرات دائمی خواهد شد.

وی اعلام کرد: تراکتورسازی آمادگی مراودات اقتصادی در حوزه ماشین آلات کشاوری با گینه را دارد و اگر سرمایه گذار محلی وعلاقه مند پیدا شود علاوه بر تامین نیازهای گینه از این کشور به عنوان صادراتی محصولات تراکتورسازی ایران در غرب آفریقا استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.