اخبار حوادث

توصیه‌های پلیس به زائران حج تمتع

آفتاب‌‌نیوز :

سردار رضا بنی‌اسدی‌فر در نشست تخصصی فرماندهان، معاونان و مدیران پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به در پیش بودن عملیات حج تمتع اظهارکرد: عملیات کنگره بزرگ حج آبروی نظام است و نقش پلیس فرودگاه‌های کشور در اجرای سالم و امن این عملیات مهم است.

وی با اشاره به تجارب گذشته پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در عملیات حج، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف این عملیات بزرگ، را عاملی در جهت سلامت بیشتر این مأموریت مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: پلیس فرودگاه‌های کشور با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن برای پایش حوزه استحفاظی توانسته است، میزان وقوع سرقت و جرائم در حوزه سرزمینی پلیس فرودگاه‌های کشور را به صورت چشم گیری کاهش دهد.

وی سعه‌صدر کارکنان پلیس فرودگاه در اجرای مأموریت حج و تکریم زائران حرم امن الهی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تقویت سرمایه اجتماعی پلیس دانست و از فرماندهان خواست با آموزش کارکنان و تربیت پلیس حرفه‌ای و با اخلاق و استفاده از تجهیزات نوین و هوشمند نسبت به ارائه خدمات مطلوب به زائران سرزمین وحی با تمام توان در خدمت مردم عزیز کشورمان باشند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا اظهار کرد: تجارب مناسک حج در سال‌های گذشته ثابت کرده است عدم آگاهی زائران از مقررات کشور میزبان ممکن است برای حجاج عزیز در این سفر معنوی مشکل‌ساز شود لذا توصیه می‌کنیم حجاج بیت الله الحرام ضمن رعایت مقررات از به همراه داشتن دارو‌ها و مواد ممنوعه جدا پرهیز کنند تا دچار چالش نشوند.

 بنی‌اسدی‌فر افزود: عمل به توصیه‌های پلیس که قبل از اعزام به این سفر معنوی از رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود موجب خواهد شد تا حجاج سفری ایمن در سایه امنیت و آرامش داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت کارگاه‌های آموزشی برگزار شده ویژه این سفر معنوی گفت: اطلاعاتی که توسط سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود کمک خواهد کرد تا از زمان آغاز اعزام به سرزمین وحی، حین انجام مناسک حج و حتی هنگام مراجعت به کشور عزیزمان ایران، مشکلی نداشته باشیم.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا حضور به موقع زائران در فرودگاه برای جلوگیری از هرگونه تأخیر در تشریفات قانونی خروج از کشور را مهم عنوان کرد و گفت: زائران گرامی باید از اشیاء گرانبهای خود همچون ارز، پول و مدارک شناسایی مراقبت و از قرار دادن این اشیاء در بار غیر همراه که سبب کندی بازرسی مسافران می‌شود، خودداری کنند.

وی به زائران سرزمین وحی توصیه کرد: حجاج عزیز از پذیرش هرگونه امانت اعم از ساک، چمدان و بسته متعلق به سایر افراد خودداری کنند چرا که در صورت کشف اشیاء ممنوعه، مسئولیت آن متوجه حامل بار خواهد بود.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.