اخبار عمومی

۳۵۰۰ هکتار از اراضی ملی لرستان رفع تصرف شد/ عفو ۱۰۴۴ زندانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام سعید شهواری در سخنانی با اشاره به در اختیار قرار دادن هزار و ۳۳۰ وکیل معاضدتی و تسخیری از سوی دادگستری لرستان، اظهار داشت: ممکن است همه مردم ظرفیت استفاده از وکیل را نداشته باشند، دادگستری این اراده را دارد که برای افراد بی بضاعت و کم بضاعت وکیل در اختیار بگذارد.

۱۰۴۴ زندانی عفو شدند

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کمیسیون عفو در لرستان، عنوان کرد: در این راستا در سال گذشته با عفو هزار و ۴۴ نفر موافقت شد و از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در شورای حل اختلاف نیز ۱۱۹ هزار و ۱۷۹ فقره پرونده طی سال گذشته داشتیم، گفت: ۴۳ درصد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شد.

حجت الاسلام شهواری، بیان داشت: در شعب حل اختلاف ویژه زندان‌های استان تعداد هزار و چهار فقره پرونده داشتیم که منتهی به آزاد شدن ۳۱۶ نفر شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۵۹ کارگاه آموزشی در حوزه اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف، بیان داشت: ۳۲ جلسه با نهادهای دولتی و غیر دولتی تشکیل شده و ۱۵۲ هزار و ۲۳۶ پیامک به منظور ارتقای آگاهی‌های عمومی و هشدار پیشگیرانه به تلفن همراه مردم استان ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: از طریق سامانه «سجام» هم ۸۵۲ گزارش واصل شده که توسط همکاران ما پیگیری شده است.

۳۷۷ فقره پرونده مختومه شد

حجت الاسلام شهواری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۷۲ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده به دادگستری لرستان وارد شد، گفت: ۳۷۷ هزار و ۶۰۵ فقره پرونده در سال گذشته مختومه شد.

وی بیان داشت: در اجرای احکام کیفری نیز تعداد ۵۸ هزار و ۵۱۱ فقره پرونده وارده داشتیم که تعداد ۶۱ هزار و ۱۳ فقره پرونده مختومه شد و عملکرد دادگستری با مثبت دو هزار و ۵۰۲ فقره، مثبت بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان، افزود: در ابتدای سال گذشته پرونده‌های مسن نیز ۱۸ هزار و ۳۸۶ فقره پرونده بوده که ۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده کاهش پیدا کرده، در این راستا نیز کاهش ۹ درصدی را شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام شهواری، بیان داشت: ابلاغ‌های الکترونیک ۹۴ درصد، دادرسی الکترونیک ۸۲ درصد، رضایت مندی مراجعان نیز ۸۲ درصد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سه هزار و ۵۳۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان طی سال گذشته رفع تصرف شده است، گفت: همچنین از تغییر کاربری ۴۱۵ هکتار اراضی کشاورزی نیز جلوگیری شده است.