اخبار حوادث

ورود سامانه بارشی جدید به ایران از روز دوشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در بیشتر مناطق کشور بارندگی داشتیم و در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل پراکنده و در سایر نقاط نیز به شکل رگبار و رعدوبرق بود و شدت بارش‌ها امروز در مناطق جنوب و شرق کشور بود.

وی ادامه داد: برای فردا نیز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد. همچنین برای فردا، بارش‌های شدیدتر در مناطق جنوب غرب و غرب کشور خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج خواهد بود و فردا نیز تنگه هرمز این شرایط را خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روز‌های جمعه و شنبه نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: امروز استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان و جنوب استان مرکزی شامل این هشدار خواهند بود و مخاطراتی از قبیل سیل آبی شدن مسیر‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ در این مناطق محتمل خواهد بود.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.