اخبار عمومی

«نذر خون» در استان سمنان اجرا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محسن طاهریان در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با بیان اینکه نذر خون امسال نیز به مناسبت محرم حسینی در سراسر استان سمنان برگزار شده است، ابراز کرد: شعار این پویش در سال جاری «اهدای خون فرهنگ حسینی نذر عاشقان» نامگذاری شده است.

وی از استقبال خون مردم از این پویش در استان سمنان خبر داد و افزود: از ابتدای شروع عزاداری ماه محرم تا روز تاسوعا نزدیک به یک هزار نفر به پایگاه‌های سراسر استان سمنان مراجعه و بیش از ۸۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پایگاه‌های انتقال خون در چهار شهرستان شاهرود گرمسار، دامغان و سمنان فعال است و همه روزه از ساعت هشت صبح الی ۱۳ پذیرای اهدا کنندگان است

طاهریان با بیان اینکه نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تاکید کرد: در روز عاشورا نیز پایگاه انتقال خون در چهار شهرستان استان سمنان تعطیل نیست و از ساعت هشت صبح الی ۱۲ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از مردم استان سمنان به خصوص کسانی که تا کنونی اهدای خون نداشته‌اند درخواست می‌کنیم که برای اهدای خون مراجعه کنند، تاکید کرد: به خصوص گروه‌های خون منفی بیش از دیگران نیاز است که در این کار مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه مردم می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و توسط پزشکان چکاپ شوند و اگر مشکلی نداشته باشد اهدای خون خواهند داشت، تاکید کرد: از مردم دعوت می‌کنیم که در پویش نذر خون حضور داشته و در طول سال نیز یاریگر مجموعه انتقال خون باشند.