اخبار سلامتکسب و کار خبر فوری

بهترین روش طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

بستنی سنتی زعفرانی در میان دستور تهیه سایر انواع بستنی ایرانی بسیار محبوب است و طرز تهیه آن هم با ثعلب و هم بدون ثعلب در اغلب کتاب‌های آشپزی آورده شده است. درست کردن بستنی سنتی لزوما نیاز به دستگاه بستنی‌ساز هم ندارد. شما به راحتی می‌توانید این دسر ساده و ارزان و کم هزینه را در خانه درست کنید. آموزش بستنی سنتی زعفرانی خانگی با ثعلب و بدون ثعلب به روش اکبر مشتی و همچنین روش‌های تهیه بستنی سنتی زعفرانی با دستگاه و بدون دستگاه را در این مقاله مشاهده کنید.

خرید بستنی عمده: بستنی سنتی یکی از خوشمزه‌ترین بستنی‌های فصل تابستان است که بسیار پر طرفدار و خوشمزه می‌باشد و درست کردن آن در خانه به شیوه قنادی‌ها مهارت بالایی می‌خواهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی با ما همراه باشید.

قیمت و خرید بستنی عمده سنتی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بصورت آنلاین و دریافت سفارش در کمترین زمان در مکان مورد نظر، برای ثبت سفارش خود می‌توانید به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی زعفرانی

  • شیر: 3/2 لیوان
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • آرد: ۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب: 3/2 لیوان
  • شکر: 2/1 لیوان
  • تعلب 2 قاشق چای خوری
  • خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
  • وانیل: نوک قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده غلیظ: به مقدار کافی

طرز تهیه بستنی سنتی به روش خانگی

مرحله اول

اولین قدم برای تهیه بستنی سنتی در خانه، این است که یک کاسه یا ظرف مناسب را انتخاب کنید و درون آن شکر و ثعلب را مخلوط کنید تا به خوبی یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه با ابعاد مناسب را انتخاب کنید و شیر را درون آن بریزید. شعله‌ی زیر قابلمه را روشن کرده و روی حرارت ملایم تنظیم کنید و بگذارید تا شیر به جوش آید. بعد از این که شیر کاملا به جوش آمد و گرم شد، آن را به شکر و ثعلب اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

مرحله سوم

 همزدن شیر را تا جایی ادامه دهید که دانه‌های شکر به طور کامل حل شوند و دیگر درون شیر احساس نشوند.

مرحله چهارم

 حالا زعفرانی را که از قبل دم کرده‌اید و به خوبی رنگ گرفته است را به همراه گلاب به محتویات درون ظرف اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا رنگ زعفران در کل مواد پخش شود. سپس زیر قابلمه را خاموش کنید و بگذارید تا مخلوط شیر و سایر مواد کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

بعد از خنک شدن شیر نوبت به انتقال آن به یک ظرف جدید می‌رسد. از آن جایی که قرار است این مواد را درون فریزر قرار دهید، بهتر است تا آن را در یک ظرف استیل بریزید.

مرحله ششم

بعد از ریختن مواد درون کاسه استیل، باید کاسه را به فریزر منتقل کنید. اجازه دهید تا مواد حداقل به مدت دو ساعت درون فریزر بماند و بعد از گذشت مدت زمان لازم آن را از فریزر خارج کنید.

مرحله هفتم

 حالا بستنی یخ زده را درون مخلوط کن بریزید و به مدت یک دقیقه روی دور تند هم بزنید. سپس دوباره بستنی را به ظرف برگردانید و مجددا به مدت 30 دقیقه درون فریزر قرار دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه مجددا بستنی را از فریزر خارج کنید و باز هم به مدت 1 دقیقه با همزدن مخلوط کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که باید مرحله هفتم را تا جایی تکرار کنید تا بافت بستنی شما یکدست شود.

مرحله هشتم

 حالا بستنی میکس شده را در ظرف مورد نظرتان بریزید و در ادامه یک تکه کاغذ روغنی را برش دهید و خامه صبحانه را به صورت یک لایه‌ی نازک روی آن بزنید.

مرحله نهم

 در نهایت خامه صبحانه را درون فریزر قرار دهید و اجازه دهید تا بافت آن سفت شود. بعد از رسیدن به حالت ایده آل آن را از فریزر خارج کنید و به همراه خلال پسته بر روی بستنی بریزید.

نکات مهم طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

  • در انتخاب ثعلب دقت کنید؛ اگر ثعلب باکیفیت نباشد، بستنی کش‌دار نخواهد شد و به‌اصطلاح، نخواهد بست.
  • مقدار ثعلب را می‌توانید به سلیقه خود بیشتر کنید.
  • حدود ۳۰ دقیقه آماده‌سازی مایع بستنی طول می‌کشد. حدود ۱۲۰ دقیقه نیز برای هم زدن و کش‌دار شدن بستنی و در نهایت حدود ۱۲۰ دقیقه نیز برای بستن بستنی زمان می‎برد.
  • در صورت استفاده از بستنی‌ساز، لازم است مایع بستنی را اول در فریزر قرار دهید تا کمی ببندد.
  • توصیه می‌شود که شیر را ابتدا بجوشانید و بعداً برای تهیه بستنی از آن استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید بستنی شما رژیمی شود، خامه را از مواد اولیه آن حذف کنید. البته خامه در خوشمزه شدن بستنی سنتی بسیار موثر است.
  • اگر دوست داشته باشید، می‌توانید به‌جای استفاده از زعفران، از پودر کاکائو استفاده کنید.

همانطور که متوجه شدید روش تهیه بستنی سنتی بسیار ساده است و با نکاتی که بیان کردیم می‌توانید در خانه یک بستنی سنتی خوشمزه استفاده کنید. شما می‌توانید طرز تهیه انواع بستنی خانگی را مشاهده و بستنی مورد نظر خود را در کمترین زمان تهیه کنید.