اخبار عمومی

افتتاح ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در حوزه راهداری لرستان طی هفته دولت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرتضی شیروانی شامگاه سه‌شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان با اشاره به وضعیت مناسب پارکینگ‌های مرزهای مهران و چذابه از نظر آسفالت و ایمنی، اظهار داشت: از زائران حسینی تقاضا داریم با وسایل شخصی به مرزهای مرتبط مسافرت کنند.

اختصاص ۷۰ درصد از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل برای اربعین

وی گفت: لرستان ۱۷۳ دستگاه اتوبوس، ۵۷۰ دستگاه مینی و ۷۶۲ دستگاه خودروی سواری برای جابه‌جایی مسافران در این سفر معنوی در نظر گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، افزود: هم اکنون ۷۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل لرستان به این امر اختصاص‌یافته، اما در زمان اوج سفر زائران این عدد به ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

شیروانی با اشاره به فرسوده بودن برخی از وسایل حمل‌ونقل استان از نهادهای دولتی و شرکت‌ها خواست در صورت امکان با اختیار قراردادن ناوگان حمل‌ونقل خود راهداری را در امر جابه‌جاکردن زائران حسینی یاری دهند.

وی در ادامه با اعلام آغاز پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین از ۲۱ مرداد، گفت: زائران می‌توانند از طریق الکترونیکی با مراجعه به سایت آژانس‌های مسافرتی و یا به‌صورت حضوری بلیت تهیه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، افزود: مسافران می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ و ۳۰۰۰۱۴۱ اطلاعات موردنیاز در خصوص راه‌ها را کسب کنند.

شیروانی، گفت: طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریور ادامه دارد و در این مدت مسیرهای تردد زائران ایمن‌سازی و استانداردسازی می‌شوند.

افتتاح ۶۰۰ میلیارد طرح در حوزه راهداری طی هفته دولت

وی، نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی و هزار و ۵۰۰ عدد استوانه و سرعت‌کاه، ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی، به‌روزرسانی سیستم روشنایی ۱۴۱ کیلومتر جاده و انجام شیار عرضی و طولی ۵۰ کیلومتر در محورها را از جمله اقدامات مهم در این بازه زمانی اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، گفت: آغاز عملیات لکه‌گیری و خط‌کشی، نصب علائم، فعالیت تیم‌های راه‌وترابری، تعامل شهرستان‌ها در به‌کارگیری ماشین‌آلات راهداری، همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در تأمین زیرساخت‌ها و اعزام نیروی انسانی باهدف پشتیبانی مطلوب از تیم‌های اعزامی به مرز مهران از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام می‌شود.

شیروانی همچنین از افتتاح ۶۰۰ میلیارد تومان طرح طی هفته دولت در حوزه راهداری لرستان خبر داد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان، ۳۰۹ میلیارد تومان برای بازسازی خسارات وارد شده به پل‌های لرستان در سیل ۹۸ اختصاص یافت.

وی گفت: در هفته دولت پل‌های «برگلان سوخته» و «پران پرویز» پلدختر، پل «چم تکله» الشتر، پل «شاهیوند» چگنی، پل «ضرون» کوهدشت و پل «سه سو» الیگودرز و طرح‌های دیگر در حوزه راهداری به بهره‌برداری خواهند رسید.