اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

فیلم سینمایی ایرانی ملاقات خصوصی

خلاصه داستان فیلم ملاقات خصوصی

شخصیت های اصلی فیلم ملاقات خصوصی دختری به نام پروانه و پسری به نام فرهاد هستند که عاشق هم می شوند البته عشقی متفاوت. پدر پروانه زندانی است و برادرش ایمان نیز یک بدهکار فراری است. پروانه که گرفتاری های زیای دارد و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند در عطاری پدرش مشغول به کار است.

فرهاد هم بندی پدر پروانه است که توانسته در زندان یک گوشی موبایل مخفیانه داشته باشد و پروانه هر از گاهی با آن تماس می گیرد تا بتواند با پدرش صحبت کند. اینگونه است که فرهاد و پروانه گفت و گوهای کوتاهی با هم دارند و بالاخره فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید.

داستان فیلم ملاقات خصوصی موقعیت پیچیده بین دو دنیای زندان و محیط بیرون را در پیوند با یک رابطه مطرح می‌کند. از یک‌سو محیط طبیعی، جهان رنگ‌ها، طبیعت و تصاویر را مشاهده می‌کنیم و در سوی دیگر جهان تنگ، پر ازدحام و ناامن زندان را. پیوند بین این دو دنیا غالبا به‌واسطه صدا و گاه تصاویر مجازی است.

فیلم توانسته است این فضای دوگانه و فاصله بین آدم‌ها، فضاها و موقعیت‌ها را در تمام طول کار حفظ کند. نکته جالب این است که این فاصله و نرسیدن در بستر یک درام عاشقانه پیش می‌رود که در آن میل به وصال و اتحاد رابطه با حدت و شدت وجود دارد.

فیلم بین دنیای بیرون و سختی‌های زندگی و ناامنی در یک محله حاشیه‌ای با دنیای زندان در نوسان است. همان‌طور که آدم‌های بیرونی به راحتی می‌توانند به داخل زندان بیفتند، زندانی‌ها امیدوار به خروج از زندان هستند. اما روایت ملاقات خصوصی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که رفتن یکی به بیرون مصادف با افتادن دیگری به داخل زندان است و آدم‌ها برای تغییر موقعیت به نفع خودشان باید عزیزان خود را قربانی کنند. این جهان دوگانه در کنار تصاویر گاه خیره‌کننده فیلم به ملاقات خصوصی جان تازه‌ای بخشیده است.

 

بازیگران فیلم ملاقات خصوصی

پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی‌پور، نادر فلاح، پیام احمدی نیا، شیرین آقا کاشی و حسین پارسایی بازیگران فیلم ملاقات خصوصی هستند.

همچنین ایمان شمس برادر بزرگ‌تر امید شمس، کارگردان فیلم ملاقات خصوصی نیز نقش یک خلافکار قوی‌هیکل را بازی می کند که با قمه‌کشی دیگران را تهدید می‌کند. ایمان شمس در گذشته عنوان قوی‌ترین مرد ایران را در اختیار داشت او درباره بازی در فیلم برادرش گفته: قبل از این که فیلم را شروع کنم، برادر بزرگم برایم کلاس گذاشت و روی فن بیان من کار کرد. من از بچگی بازیگری را دوست داشتم. همیشه به امید می‌گفتم اگر فیلمی ساختی دوست دارم بازی کنم. در این فیلم تا حدی شخصیت خودم و دوستانم را بازی می کنم. از این لحاظ که در فیلم به مردان آهنین اشاره می‌شود. البته من در این سریال اهل قمه کشی هم هستم. دوستان خودم را دیده بودم که تا چند سال پیش افتخار شهر بودند ولی الان به خاطر خلافکاری در زندان هستند.

 

نقد فیلم ملاقات خصوصی

حمیدرضا کاظمی پور در ایرنا نوشت: … شاید جدی ترین نقد در در نگاه اول به فیلم ملاقات خصوصی این باشد که فیلم بیش از اندازه فضا را تلطیف کرده و موقعیت های مکانی و پرداخت های شخصیتی، اثر را شیک تر از واقعیت جلوه داده است، اتفاقا این را باید در جهت حسن کار و نگاه متفاوت کارگردان به دنیای اثر دانست، نگاهی ارزشمند که ناشی از جهان‌بینی کارگردان به مدیوم سینما است و همین تفاوت در نگرش است که ملاقات خصوصی را در مسیر دیگری قرار داده تا جهان متفاوت تری از آنچه که قبلا بسیار دیده ایم، خلق کند.

قصه اصلی فیلم در دو لوکیشن  زندان و محلهای در جنوب شهر شکل می گیرد اما نه زندانش ملتهب است و نه محله پایین شهرش بی هویت است.

از مهمترین ویژگی های دیگر ملاقات خصوصی می توان به شکل گیری درست درام فیلم اشاره کرد و نویسندگان اثر، هوشمندانه با تزریقی قطره چکانی، آرام آرام و به دور از هیاهو فیلمنامه خود را به پیش برده اند و وقایع داستان را پله به پله هدایت کرده، رمزگشایی می کنند و به اوج می رسانند.

نکته قابل تامل در ملاقات خصوصی شخصیت پردازی خوب دو کاراکتر اصلی فیلم یعنی هوتن شکیبا در نقش فرهاد و پریناز ایزدیار در نقش پروانه است، کاراکترهایی که باز با حرکت درام به سمت جلو، پله پله جان می گیرند، هویت مستقل خود را به دست می آورند و برای مخاطب باورپذیر می شوند، که اوج آن را می توان در سکانس دستشویی زندان و تقابل به شدت بی رحم اما عاشقانه آن دو کاراکتر دید و البته انتخاب بسیار خوب این موقعیت مکانی توسط کارگردان، شیرینی دیدن این سکانس را دو چندان می کند…. جهت دانلود سریال ایرانی  کلیک کنید

حتما کلیک کنید: دانلود فیلم هندی

سوسن سیرجانی نیز در بخشی از نقد خود در دیجی کالا نوشت: … نمی‌توان از این فیلم نوشت اما کارگردانی امید شمس را نادیده گرفت. قاب‌ها و دکوپاژهای «ملاقات خصوصی» دیدنی است. به‌خصوص بارها استفاده از محیط کوچکی به نام اتاق ملاقات خصوصی زندان که هم عشق در آن اتفاق می‌افتد، هم نفرت و هم ترس. هدایت بازیگران و القای درست شرایط زندان هم نشان از تسلط تیم کارگردانی بر محیطی است که داستان فیلم در آن جریان دارد. حتی استفاده‌ی به موقع از تماس‌های تصویری در طول فیلم، با وجود اینکه از کیفیت تصویر و صدا کاسته، اما در فضاسازی بهتر، کمک کننده است. اما با همه‌ی این‌ها نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که این اولین تجربه‌ی ساخت فیلم بلند سینمایی کارگردان است و نقص‌هایی که وجود دارد مطمنا در آثار بعدی کمتر به چشم خواهد آمد. البته فیلم‌برداری فرشاد محمدی و تدوین بهرام دهقانی، در بیشتر مسائل کارگردانی به کمک امید شمس آمده و نمی‌توان به‌راحتی از کنار تأثیر آن‌ها گذشت….

دانلود سریال کره ای و دانلود سریال و سریال خارجی و با وینا دی ال میتوانید با دانلود فیلم به تماشای ان بپردازید.