اخبار ورزشی

زمان استرا و فرهاد در استقلال تکرار نمی‌شود

ایمان گودرزی؛ مشکلات استقلال همچنان پا برجاست و حتی در تعطیلات هم خبر خوش و امیدوارکننده‌ای از دل این باشگاه بیرون نمی‌آید. وقتی اوج فاجعه برای این تیم خودش را بیشتر نشان می‌دهد که بحث بدهی 900 میلیاردی به میان می‌آید. اینکه پرونده مالی آمانوف، سیلوا و ساپینتو به همراه کلی پرونده مالی دیگر روی میز فیفا تلنبار شده و بزودی یقه استقلال را خواهد گرفت و تا اینجای کار منجر به بسته شدن پنجره نقل وانتقالات این تیم شده و گرفتن بازیکن خارجی را نیز در هاله‌ای از ابهام قرارداده است. به این گرفتاری مالی که هر روز وسیع‌تر می‌شود باید بحث اختلاف نکونام و خطیر را نیز اضافه کرد. این دو نفر هنوز به تفاهم نرسیدند که سر یک میز بنشینند و با هم صحبت کنند چه برسد که در خصوص مشکلات استقلال به اجماع برسند و برای رفع آن یکدل شوند. این قدر خبر بد خودش می‌تواند ترمز یک تیم را کشیده و هرگونه موفقیت را از آن بگیرد. استقلال با وجود همه این مشکلات با اتمام تعطیلات باید به مصاف تیم پرسپولیس برود و با توجه به اینکه فصل پیش دو بار مغلوب این تیم شده است، هواداران به غیر از برد به چیز دیگری رضایت نمی‌دهند. در خصوص تمام این مسائل با نیکبخت هم کلام شدیم، بازیکن سابق استقلال که همچنان برای هواداران این تیم جذابیت‌های خود را دارد.

*شرایط استقلال را تا اینجای فصل چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال همیشه پیش از شروع فصل به جای اینکه به دنبال جذب بازیکن باشد باید سرمربی انتخاب کند و تغییر مدیریت دارد در چنین شرایطی خودش را برای شروع لیگ آماده می‌کند. با این اوصاف باز هم خوب نتیجه گرفته است. اما استقلال با این شرایط ادامه دهد به مشکل می‌خورد.

*چرا تصور می‌کنید استقلال در ادامه لیگ به مشکل بر می‌خورد؟
چون استقلال نتوانست بازیکنان مدنظر مربی خود را جذب کند به همین دلیل فکر می‌کنم درادامه قطعاً با مشکل روبه‌رو شود.

*یعنی استقلال کمبود بازیکن دارد؟
قطعاً، چون استقلال شاکله درستی ندارد. چند بازیکن این تیم جدا شده‌اند و همان‌طور که گفتم نتوانستند بازیکن مورد نظر سرمربی را نیز جذب کنند در کل شرایطش جور نیست.

*بعضی‌ها بر این عقیده هستند که استقلال فقط دفاعی بازی می‌کند و این سبک بازی زیبایی بازی استقلال را گرفته است نظر شما در این خصوص چیست؟
سرمربی محترم استقلال در فولاد هم به همین سبک تیمش بازی می‌کرد. البته این را هم بگویم اتلتیکومادرید اسپانیا هم همینطور بازی می‌کند نتیجه می‌گیرد. استقلال زمان استرا زیبا بازی می‌کرد و نتیجه می‌گرفت اما به هر حال الان شبیه تیم استرا بازی نمی‌کند اما نتایجش تاکنون بد نبوده است. به نظرم آن نتایجی که استقلال در زمان استرا یا آقا فرهاد گرفت تکرار نمی‌شود.

زمان استرا و فرهاد در استقلال تکرار نمی‌شود
*معتقد هستید آن نتایج تکرار نشدنی هستند؟
با شرایط فعلی بله، با توجه به اختلاف نکونام و خطیر و اینکه معلوم نیست در استقلال چه کسی تصمیم می‌گیرد قطعاً نتایج زمان آن دو مربی تکرار نشدنی است.

*اینطور که گفته می‌شود خطیر و نکونام سر جذب بازیکن خارجی اینطور به اختلاف خورده اند!
جذب بازیکن با مربی است نه مدیرعامل. در هر تیمی مربی در مورد جذب بازیکن نظر می‌دهد و در این اختلاف حق با سرمربی تیم استقلال است.

*استقلال بازی دربی را در پیش دارد. به نظر شما این تیم می‌تواند دو شکست فصل پیش را جبران کند؟
به نظرم حرف زدن در خصوص دربی خیلی زود است. ما اتفاقات خیلی مهم‌تری در زمان فعلی داریم که باید به آنها بپردازیم و سر وقت هم در مورد دربی نظر دهیم. الان تمام ذهن‌ها متوجه تیم ملی است. اما استقلال اگر می‌خواهد در دربی نتیجه بگیرد باید طی این مدت تمرینات خوبی داشته باشد و تمام تمرکز خود را برای این بازی بگذارد.

*حرف از تیم ملی پیش آمد در مورد شرایط تیم ملی صحبت می‌کنید؟
آرزوی موفقیت برای تیم ملی دارم. چون یک ایرانی هستم فقط برای تیم ملی کشورم موفقیت می‌خواهم. اما اعتقادم این است نسل فعلی تیم ملی نسل طلایی است که دیگر تکرار نمی‌شود.

*پس معتقد هستید با این نسل طلایی می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.
قطعاً. نسل طلایی داریم خیلی طول می‌کشد دوباره چنین نسلی مثل نسل 98 تکرارشود پس باید انتظار قهرمانی داشت. من هم چون ایرانی هستم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت و قهرمانی دارم.

257 251

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.