اجرای سقف سبک با قوطی پروفیل

شاید سوالی که در ذهن خیلی از افراد خطور کند این باشد که اجرای سقف سبک با قوطی بهتر است یا سنگین؟ پاسخ به این سوال باید گفت، امروزه اجرای سقف سبک با قوطی آهن بسیار رواج پیدا کرده است و به عنوان پوشش و عایق اصلی محسوب می‌شود. در سال‌های پیشین برای محافظت از نور آفتاب به وسیله خار و خاشاک برای خود سقفی بنا می‌کردند.

اما با تغییر فصل و بارش برف و باران و بادهای شدید این سقف از هم پراکنده می‌شد و بعد از آن برای ساخت سقف از طاق‌های ضربدری سنگین استفاده کردند و مقاومت آن چندانی در برابر زلزله نداشتند و به سبک قدیم و سنتی بود اما طراحی و اجرای سقف سبک به گونه‌ای است که در مقابل زلزله و تغییرات جوی هوا بسیار مقاوم و مستحکم است. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را بیشتر با ساخت سقف سبک با قوطی آهنی آشنا کنیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

طراحی و اجرای سقف سبک با قوطی آهنی

در واقع اجرای سقف سبک با قوطی می‌تواند به شکل‌های گوناگون طراحی شود. اما نکته‌ای که حائز اهمیت است نحوه درست اجرا کردن آن است. سقف یکی از اجزای اصلی یک ساختمان محسوب می‌شود بنابراین برای مقاومت در برابر بلاهای ناگهانی باید بسیار مستحکم باشد. در ادامه مطلب با مراحل اجرای انواع سقف سبک مدرن و ویژگی‌های آن، شما را آشنا خواهیم کرد.

مراحل اجرای سقف سبک و ویژگی‌های آن

یکی از سقف‌هایی که امروزه از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر است. اجرای سقف سبک با قوطی آهنی است. این نوع محصول یک سقف پیش ساخته است، و علاوه بر هزینه ساختش، نصبی راحت و طول عمر بالایی دارد. حال می‌خواهیم مراحل گام به گام اجرای سقف سبک با قوطی آهن را آموزش دهیم.

برای ساخت این محصول، بخش اعظمی از آن داخل کارخانه ساخته می‌شود و تمام آلیاژهای آن تست می‌شود و موقعی که از وزن و مقاومت آن مطمئن شدند آنگاه وارد بازار فروش می‌شود. یکی از مولفه‌هایی که برای مهندس و پیمانکار پروژه حائز اهمیت است، دانستن وزن قوطی آهنی است. در فرآیند اجرای سقف سبک و سریع با قوطی نیاز به نیروی آموزش دیده است. بر خلاف اینکه این نوع سقف دارای وزن سبکی است و به راحتی نصب می‌شود، اما نیاز به نیروی قوی و کارکرده دارد.

بعد از رعایت کردن مرحله اول وارد گام دوم می‌شویم، طبق نقشه مهندسی سقف پیش ساخته قوطی آهنی را در جای خود با رعایت کردن تراز بودن، قرار می‌دهد. داشتن لوازم نقشه‌برداری دقیق یک امر واجب است و اگر نکات آن رعایت نشود ممکن است آسیبهای جدی به سقف وارد شود و آن مقاومت و استحکام را دیگر نداشته باشد.

ویژگی‌های اجرای سقف سبک با قوطی آهنی

از ویژگی‌ها و فواید بارز این نوع اجرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. نسبت به سقف‌های ضربدری و آجری قدیمی هزینه‌ای مقرون به صرفه دارد.
  2. عمر بالا و طولانی
  3. وزن سبک اما در عین حال مقاوم و محکم
  4. سازگار با محیط زیست
  5. با توجه به نیروی زبده و کارکرده نصبی راحت دارد.
  6. بر اساس جنسی که از آهن دارد، در مقابل احتراق و آتش سوزی بسیار مقاوم است.
  7. اجرای سقف سبک با قوطی آهنی مدرن و جدید است و متقاضی بیشتری نسبت به سقف‌های سنتی و قدیمی دارد.
  8. امکان اجرا و نصب با داشتن کمترین ستون
  9. وزن سازه را کاهش می‌دهد.
  10. جلوه زیبایی به ساختمان می‌دهد.

انواع سقف سبک و سریع

بسیاری از افراد سوال پرسیدند که اجرای سقف فلزی سبک فقط شامل اجرای سقف سبک با قوطی می‌شود؟ پاسخ به این سوال خیر، بسیاری سقف‌های پیش ساخته سبک مدرن و جدید داریم که به شرح زیر می‌باشد.

  1. سقف پیش ساخته تیرچه کامپوزیت
  2. تیرچه بلوک آهنی
  3. تیرچه کرومیت
  4. دال بتنی فولادی
  5. عرشه فولادی
  6. سقف سبک ورق گالوانیزه فلزی ضد آب

سقف پیش ساخته تیرچه کامپوزیت

در واقع واژه کامپوزیت به معنای ترکیب کردن است و سقف تیرچه کامپوزیت یعنی ترکیبی از فولاد و بتن است. این نوع محصول نیز مانند سقف سبک با قوطی به صورت پیش ساخته است یعنی نیمی از آن در کارخانه ساخته می‌شود. این نوع سقف نیز دارای معایب و مزایایی است. بزرگترین عیب آن، در برابر زلزله مقاوم نیست و برای واحدهای مسکونی توصیه نمی‌شود و از ویژگی‌های آن می‌توان  از لحاظ هزینه گفت که کاملا مقرون به صرفه است و دیگر اینکه مصالح آن قابل دسترس می‌باشند.

تیرچه بلوک آهنی

تیرچه بلوک یا به عبارتی تیرچه بتنی یکی دیگر از سقف‌های سبک و سریع به شمار می‌آید. این نوع محصول از مصالحی همچون میلگرد(تیرچه)، بلوک سیمانی و سیم آلماتوربندی ساخته شده است. برخی از افراد به جای بلوک سیمانی از یونولیت استفاده می‌کنند که این امر به ندرت اتفاق می‌افتد. این محصول پیش ساخته نیز دارای یکسری مزایا و معایبی است. از ویژگی‌های آن باید گفت بر خلاف یونولیت در برابر آتش سوزی و زلزله کاملا مقاوم است، از عیوب آن، با اینکه این نوع سقف سبک است اما نصب آن زمان بسیاری می‌برد.

تیرچه کرومیت

 مهمترین مزیت این نوع سقف پیش ساخته، باید گفت نسبت به تیرچه بلوک از مقاومت بیشتری بهره‌مند است اما از لحاظ قیمت نسبت به سایر سقف‌های پیش ساخته بیشتر است، به این دلیل که از فولاد بسیاری استفاده می‌کنند. یکی دیگر از معایب آن هزینه بالا و نیروی کار ماهر است.

دال بتنی فولادی

یکی دیگر از سقف‌های سبک، سریع و مدرن دال بتنی آهنی است. اجرای این نوع محصول نیز مانند اجرای سقف سبک با قوطی به مراتب راحت و آسان است. دال بتنی به سبک اروپایی می‌باشد و در ایران استقبال خوبی نداشته است. از معایبی که می‌توان برای این نوع سقف نام برد این است که در طی ساخت، عملیات شمع بندی نیز باید اجرا شود در غیر این صورت با کوچکترین پس لرزه سقف از هم گسسته می‌شود و آن مقاومت و استحکام را در مقابل بلایای ناگهانی ندارد. از ویژگی‌های این سقف پیش ساخته می‌توان گفت دارای نصب راحت و سریع، کاهش مصرف در فولاد، مقرون به صرفه و در مقابل آتش سوزی کاملا مقاوم است.

عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی نیز مانند اجرای سقف سبک با قوطی به سرعت علم می‌شود. این نوع محصول بیشتر برای فضاهای عمومی و پل‌های آهنی به کار می‌رود به دلیل اینکه در ساخت آن توسط کارخانه سازنده از ورق آهنی و فولادی بیشتری استفاده کرده است.

سقف سبک ورق گالوانیزه فلزی ضد آب

این نوع سقف سبک، طی فرآیند تولید از عنصر فلز روی استفاده کرده‌اند و کاملا ضد آب است و در هر نوع آب و هوایی می‌توان آن را اجرا کرد و همین موضوع سبب شده، دچار خوردگی و پوسیدگی نشود و طول عمر بالای 30 سال دارد. از بارزترین نمونه‌های اجرای سقف سبک و سریع ورق گالوانیزه، سقف شیروانی می‌باشد.

خرید سقف سبک و سریع با قوطی از تولید کنندگان تهران

صنایع فولاد توفیقی همواره آماده ارائه فروش انواع سقف پیش ساخته سبک می‌باشد. در متن بالا دانستید اجرای سقف سبک با قوطی چگونه است، و با مزایا و معایب آن آشنا شدید. حال برای درک بیشتر و اطلاعات کافی از اجرای سقف سبک با قوطی آهنی و استعلام قیمت با کارشناسان تیم فروش این مجموعه در ارتباط باشید، تا آنها با توجه به کاربرد شما و محل اجرا به شما بگویند کدام نوع سقف سبک مناسب است، و همچنین بروزترین و ارزانترین قیمت سقف سبک و سریع را در اختیار شما می‌گذارند و شما از خریدی ویژه بهره‌مند شوید.

همان‌طور که همه‌ی ما مطلع هستیم نابسامانی کشور و نوسانات نرخ ارز و دلار بر روی قیمت بسیاری از محصولات نظیر فولاد و آهن تاثیر مستقیم گذاشته است. بنابراین با توجه به قیمت‌های لحظه‌ای بازار هر چه زودتر برای خرید این محصول اقدام نمایید تا خریدی ارزانتر از فردا را تجربه کنید؛ جهت اطلاع از هزینه ها می‌توانید قیمت پروفیل و یا صفحه rectangle metal tube price  را مشاهده کنید.