اخبار عمومی

ضرورت پرداخت به موقع تسهیلات تکلیفی از سوی بانک‌های شهرستان اهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابوالفضل غنی زاده شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه بیشتر در خواست تسهیلات مربوط به وام ازدواج است، متأسفانه پرداخت نکردن به موقع وام‌ها و یا محدود بودن اعتبارات، متقاضیان با هزاران امید در زمان‌های معین نمی‌توانند وام خود را دریافت کنند و با مشکل روبرو می‌شوند که لازم است در این زمینه مسئولان بانک‌ها عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: اخذ بیش از یک نفر ضامن و یا سند در تسهیلات ازدواج از گلایه‌های مهم درخواست کنندگان وام است که از بانک‌ها انتظار داریم در این زمینه زیاد سخت گیری نکنند.

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالی زایی نیز از تکالیف بانک هاست گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغالی زایی بانک‌های عامل آنگونه که باید و شاید در زمان معین اقدام نمی‌کنند، اما شهرستان‌های همجوار در پرداخت این تسهیلات جلوتر هستند که از مدیران بانک‌ها انتظار داریم در پرداخت تسهیلات تسریع کنند و یا علت عدم پرداختی‌ها را اعلام کنند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی همکاری می‌کنند، اما با توجه به خسارت‌های وارده ناشی از سیل‌های امسال در داخل شهر به واحدهای مسکونی و لوازم خانگی از بانک‌ها انتظار داریم با اختصاص تسهیلات کم بهره در راستای جبران قسمتی از خسارت‌ها عنایت ویژه ای داشته باشند.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان

در این جلسه مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر نیز از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان خبر داد.

جعفر نوری زاده با تشکر از همکاری بانک‌ها با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر، ابراز امیدواری کرد با عنایت ویژه بانک‌ها بتوانیم این میزان اعتبار اختصاص یافته را پرداخت نمائیم.

در این جلسه مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر نیز گفت: با همکاری بانک‌ها برای مقاوم سازی ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

هادی رحیمی گفت: برای مقاوم سازی ۱۷۰ واحد مسکونی روستایی پرونده تشکیل شده، که از این تعداد واحد مسکونی برای ۱۵۰ واحد تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و ضمانت هم به صورت زنجیره‌ای است.