اخبار عمومی

سینماهای کرمانشاه با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جمال برفی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: بر اساس تصمیم پادگان تاج ملی، سینماهای فرهنگ و سینماهای آزادی کرمانشاه به همراه سینماهای سراسر کشور تا سقف ۵۰ درصد مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: در خصوص کنسرت ها از زمان شروع تاج تاج هیچ مجوزی داده نشده است و با اجرای طرح مدیریت هوشمند کاهش تاج منتظر دستورالعمل جدید ستاد ملی تاج هستیم.

رئیس گروه فرهنگ و جهت‌گیری اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه به هنرمندان، تئاتر، گروه‌های موسیقی و اصناف آسیب‌دیده از جمله سینما، مؤسسه‌ها و هنرستان‌ها تسهیلات پرداخت شده است، گفت:

برفی با اشاره به تسهیلات کرونا ادامه داد: برای متقاضیان وام تا سقف 130 میلیون تومان به موسسات و هنرستان های دارای مجوز قانونی و با سود 12 درصد تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به سامانه مشاغل خانگی گفت: با توجه به محدودیت فعالیت های جمعی، هنرمندان خواستار ایجاد مشاغل خانگی در 134 حوزه هستند که از این تعداد حدود 60 حوزه مربوط به حوزه هنری است، این افراد می پذیرند. ” 4 درصد سود به بانک پرداخت می شود.

برفی خاطرنشان کرد: تسهیلات دیگری از جمله وام هدیه ویژه کلاس ها و تسهیلات حمایتی صندوق هنرمندان برای کمک به اهالی هنر با سود 4 درصد وارد بانک شده است.