اخبار عمومی

طغیان برخی آفات در جنگل‌های لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حسین میرزایی در جلسه با تشکل‌های زیست‌محیطی و فعالین حوزه منابع طبیعی، اساتید دانشگاه، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و… با اشاره به موقعیت خاص جنگل‌ها و مراتع استان و اهمیت آنها در اکوسیستم زاگرس و کارکرد این منابع طبیعی خدادادی در امور زیست‌محیطی و مباحث اقتصادی و اجتماعی، اظهار داشت: حفاظت و حمایت از این منابع طبیعی خصوصاً پیشگیری و مدیریت آفات و امراض جنگل‌ها و مراتع که در چند سال اخیر به دلایل مختلف موجب طغیان برخی از این آفات و امراض شده، امری ضروری است.

وی افزود: اقدامات خوبی در امر مبارزه با آفات و امراض صورت‌گرفته که می‌توان به خرید محلول‌های زیستی بیولوژیک و همچنین اقدامات محلول‌پاشی در سطح دو هزار هکتار از جنگل‌های استان و مبارزه با گیاه نیمه انگلی اورانتوس در سطح هزار هکتار اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، خواستار برگزاری جلسات کارگروه گیاه‌پزشکی و بازدیدهای دوره‌ای از عرصه‌های آلوده توسط اساتید و صاحب‌نظران عضو کارگروه شد و از همکاران سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خواست که اعتبارات ملی گیاه‌پزشکی باتوجه‌به وسعت جنگل‌ها و به‌موقع به استان‌ها اختصاص پیدا کند.

در ادامه این جلسه، بهروز دریکوند معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان ضمن ارائه جزئیات اقدامات انجام شده و مسائل و مشکلات این حوزه اظهار داشت: در سطح جنگل‌ها و مراتع استان لرستان آفات و امراض مختلفی با شدت و ضعف مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به آفات جوانه خوار، برگ‌خوار بلوط، لورانتوس، انواع چوب‌خوارها، موریانه و زوال جنگل‌های بلوط در جنگل‌های لرستان، بیان داشت: نقشه‌های پهنه‌بندی و پراکنش و نوع آفات تهیه شده می‌بایست با نظر اعضا متخصص کارگروه به‌روزرسانی شود.