اخبار ورزشی

تساوی ارزشمند مقصودلو مقابل شطرنج‌باز آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز :

در رقابت‌های شطرنج مسترز قطر، پرهام مقصودلو مرد شماره ۱ شطرنج ایران در دور هفتم این مسابقات به مصاف شطرنج‌باز آمریکایی رفت و توانست به تساوی ارزشمند برسد.

مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۰۷ در این مسابقات حضور دارد، مقابل‌ هیکارو ناکامورا  آمریکایی با ریتینگ ۲۷۸۰ به تساوی رسید تا ملی پوش شطرنج ایران پنج امتیازی شود.

همچنین مگنوس کارلسن، مرد شماره ۱ شطرنج جهان در دور هفتم این رقابت‌ها مقابل حریف هندی مغلوب شد! کارلسن که با ریتینگ ۲۸۳۹ در این مسابقات دست به مهره شده است، در دور هفتم این رقابت به شطرنج باز هندی با ریتینگ ۲۶۱۱ بازی را واگذار کرد تا کارلسن ۱۶ واحد ریتینگ زنده از دست بدهد.

این رقابت‌ها برای مرد شماره ۱ شطرنج جهان بسیار بد دنبال می‌شود؛ چرا که پیش از این کارلسن در دور دوم شکست بدی را مقابل شطرنج باز قراقستانی تجربه کرد و در دور چهارم مقابل شطرنج باز هندی به تساوی رسیده بود.

این رقابت‌ها از ۱۱ تا ۲۰ اکتبر (۱۹ تا ۲۸ آنلاین) به میزبانی قطر برگزار می‌شود. مگنوس کارلسن، مرد شماره ۱ شطرنج جهان، ناکامورا و آنیش گیری از جمله شطرنج‌بازان نامدار این رقابت‌ها به شمار می‌آیند.

مجموع جوایز این رقابت‌ها ۱۱۰ هزار دلار تخمین زده شده است. شطرنج‌بازان در ۹ دور باید به مصاف حریفان خود بروند.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.