اخبار سلامت

هشدار تهدیدات بهداشتی ناشی از تغییرات آب و هوا در انگلیس

آژانس امنیت بهداشتی انگلیس (UKHSA) در گزارشی که روز گذشته – دوشنبه – منتشر شد، مروری جامع از اثرات سلامتی تغییرات آب و هوایی منتشر کرده است که بر تهدیدات قریب الوقوع برای تامین غذا، خطرات مرتبط با آلودگی هوا، رویدادهای شدید آب و هوایی و تشدید بالقوه نابرابری‌ها در حوزه سلامت در این کشور تاکید دارد.

به گزارش خبر فوری به نقل از آناتولی، در این گزارش آمده است: تأثیر بالقوه تغییرات آب و هوایی بر سلامتی قابل توجه و گسترده خواهد بود. شواهد برای تاثیرات نامطلوب بر سلامت ناشی از گرما و سرما، سیل و خطر بیماری های ناقل در شرایط گرم شدن آب و هوا در حال افزایش است.

همچنین این گزارش ابراز نگرانی کرد که تا سال ۲۰۶۰ میلادی لندن ممکن است شاهد انتقال بومی تب دنگی باشد.

در این بیانیه آمده است: شرایط آب و هوایی انگلیس در آینده برای بقای ناقلان بیماری‌ها از جمله برخی پشه‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

این گزارش همچنین به برخی خطرات تحت سناریوهای گرمایش بیشتر زمین نیز اشاره کرده است.

پیش بینی می شود که خطر سیل در سناریوهای گرمایش بالا به شدت افزایش یابد، به طوری که تعداد افرادی که در این کشور تحت خطر سیل قرار دارند، افزایش یابد.

این گزارش همچنین با اشاره به شکستن رکوردهای دمایی در سطح جهان و انگلیس در تابستان ۲۰۲۲ تاکید کرد که در این مدت بیش از ۳۰۰۰ نفر در انگلیس و ولز به دلیل گرما جان خود را از دست دادند.

در همین حال،این گزارش پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی تلفات ناشی از گرما در انگلیس ۱.۵ برابر و تا سال ۲۰۷۰، ۱۲ برابر بیشتر خواهد شد. همچنین تخمین زده می شود که تعداد مرگ و میر سالانه در سال ۲۰۵۰ میلادی ۱۰ هزار نفر باشد.

هشت سال گذشته داغ ترین سال های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سالهاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

در عین حال دمای بسیار بالا کار یا ورزش ایمن در بیرون از منزل را غیرممکن می کند، بیماری های قلبی و ریوی را تشدید کرده و آلودگی هوا را بدتر می کند. گرما به ویژه برای افرادی که در فضای باز کار می کنند و برای نوزادان و افراد مسن خطرناک است. با این حال هنگامی که گرما با رطوبت ترکیب شود به مراتب کشنده‌تر می‌شود.

گفتنی است که امروز – ۱۲ دسامبر – آخرین روز از برگزاری اجلاس کاپ ۲۸ است.

کاپ ۲۸، بیست‌وهشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده بحث و گفتگو می‌کنند.

این نشست در دبی، شهر پرجمعیت امارات عربی متحده از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

امید این است که کاپ ۲۸ بتواند هدف طولانی‌مدت محدود کردن افزایش دمای کره زمین تا حد ۱.۵ درجه سانتیگراد را تحقق بخشد. این توافق در سال ۲۰۱۵ با شرکت حدود ۲۰۰ کشور در پاریس حاصل شد.

بنابر گزارش «مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد» (IPCC)، رسیدن به هدف ۱.۵ درجه افزایش دما برای جلوگیری از اثرات ویرانگر تغییرات اقلیمی ضروری است.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.