اخبار سلامت

هشدار جدی کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی/اعلام ۳ استان انتهای جدول رعایت پروتکل ها

دبیر پایگاه عملیاتی کرونا با اشاره به اینکه میانگین انطباق با پروتکل های بهداشتی کشور ، از 2 تا 9 ژوئیه ، نسبت به هفته قبل یک درصد کاهش یافته است ، گفت: با توجه به شیوع موج پنجم ، کشور به طور قابل توجهی احساس نیاز به رعایت مسئولیت مراقبت های بهداشتی مسئولیت پذیرتر است و ما باید با رعایت حداکثر اصول بهداشتی از شیوع بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

به گزارش خبر فوری ، بابک دین پرست آخرین وضعیت انطباق با پروتکل های بهداشتی کشور را تشریح کرد و گفت که متوسط ​​انطباق با پروتکل های بهداشتی کشور از 2 تا 9 ژوئیه نسبت به هفته قبل یک درصد کاهش یافته است. بوده است.
وی در این رابطه گفت: استانهای سیستان و بلوچستان نسبت به هفته قبل دو درصد و 47 درصد ، آذربایجان غربی با 4 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به 56 درصد و گیلان 59 درصد کاهش یافت سانت در پایین امکانات بهداشتی در جدول مربوط به دوره 2 تا 9 ژوئیه است.
دین پرست همچنین درباره استانهایی که بالاترین سطح پروتکل بهداشتی را دارند گفت: استان سمنان 82٪ (1٪ کاهش) ، زنجان 79٪ (2٪ کاهش) و یزد 77٪ (3٪ کاهش) در سال. بالای این جدول
معاون وزیر کشور افزود: انطباق با پروتکل های بهداشتی در سیس و بلوچستان و 2 استان غربی بین 47٪ تا 56٪ و انطباق با پروتکل های بهداشتی در 12 استان: آذربایجان شرقی – ایلام – بوشهر – چهارمحال و بختیاری – خوزستان – شمال خراسان – خراسان رضوی کهگیلویه و بویراحمد ، گیلان ، مازندران و همدان بین 57 تا 67 درصد است.
با توجه به انطباق با پروتکل های بهداشتی در 9 استان دیگر کشور ، دبیر پایگاه عملیات مقابله با کرونا گفت که استان های البرز ، اصفهان ، قم ، کرمان ، کرمانشاه ، گلستان ، لرستان ، هرمزگ و مرکزی بین 68 درصد و 73٪
دین پرست همچنین گفت که مطابقت با پروتکل های بهداشتی 8 استان دیگر کشور: استان های اردبیل ، زنجان ، سمنان ، خراسان جنوبی ، یزد ، تهران ، فارس و قزوین 74 درصد مشاهده شده است. 82٪
دبیر پایگاه عملیاتی کرونا در مورد دوره از 2 ژوئن تا 29 ژوئیه گفت: “رعایت بهداشت شخصی در روستا به طور متوسط ​​72٪ نسبت به هفته قبل با 3٪ کاهش و متوسط ​​ماسک استفاده 3٪ کاهش یافته است. به هفته قبل. “69٪ آگهی ، متوسط ​​احترام به فاصله اجتماعی 2٪ نسبت به هفته قبل 69٪ و متوسط ​​احترام به تهویه مناسب در مکانهای عمومی کاهش یافته است. این کشور که نسبت به هفته قبل 2٪ افت کرده بود ، 72٪ بود.
معاون وزیر کشور همچنین گفت که از 2 تا 9 ژوئیه در مجموع 249،020 واحد از 3،577،807 مرکز ، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی برای تهیه ، توزیع و تهیه مواد غذایی تحت پوشش در سراسر کشور بازرسی شده است. تیم نظارتی وزارت بهداشت ، در نتیجه این بازرسی ها ، منجر به اخطار 28 هزار و 974 پرونده و ارائه مدیریت اتحادیه به مراجع قضایی و تعطیلی واحدها در 1082 پرونده شده است.
وی افزود: کارگاه ها و صنایع کوچک دارای 32 هزار و 557 پرونده ، کشاورزی ، دام و معدن 3157 پرونده ، صنایع تولیدی ، نفت ، گاز و انرژی با 1356 پرونده در ردیف بیشترین گیرندگان هشدار و لیست ورود به مراجع قضایی است. .
دین پرست گفت: همچنین در زمینه اماکن عمومی؛ سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی با 6465 مورد ، نانوایی ها با 2738 محصول ، رستوران ها با 1003 محصول ، فروشگاه های زنجیره ای با 430 محصول ، دفاتر با 298 مورد ، دفاتر با 298 مورد ، دفاتر با 298 مورد ، دفاتر با 298 کالا ، و هابا بانک با 296 کالا محصولات ، بیشتر اخطارها و منابع بوده است.
معاون وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت که استان سیستان و بلوچستان ، 47٪ پروتکل های بهداشتی در مکان های عمومی ، آخرین و استان سمنان با 82٪ در راس استان های کشور قرار دارد. ؛ وی گفت: توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه استانهای کشور ضروری است.
وی افزود: سه استان سیستان و بلوچستان با 56 درصد ، آذربایجان غربی با 58 درصد و ایلام با 64 درصد در انتهای جدول استانهایی هستند که بهداشت شخصی را در اماکن عمومی و سمنان با 85 درصد و زنجان با 82 را تأمین می کنند. و اردبیل با 79 درصد در راس این گروه قرار دارند.
معاون وزیر در مورد وضعیت استفاده از ماسک در اماکن عمومی گفت: سه استان سیستان و بلوچستان با 50 درصد ، آذربایجان غربی با 56 درصد و گیلان با 60 درصد در انتهای لیست استانهایی هستند که استفاده می کنند ماسک. در مکان های عمومی. ” استانهای یزد 88 درصد ، سمنان 82 درصد و زنجان 81 برای این گروه از استانها در جدول هستند.

دین پرست در مورد فاصله با اماکن عمومی در دولت های کشور گفت: سه استان سیستان و بلوچستان با 47 درصد ، آذربایجان غربی با 57 درصد و ایلام با 60 درصد در مکان های انتهایی جدول استان قرار دارند. استان های جنرال ، اکشن و یزد 88 درصد ، سمنان 82 درصد و قزوین 82 درصد در بالای جدول این گروه از استان ها قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، سرانجام معاون وزیر با اشاره به وضعیت تهویه مناسب در اماکن عمومی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با 53 درصد ، ایلام با 61 درصد و آذربایجان غربی با 61 درصد که در پایان جدول استان است اقدامات برای تهویه مناسب در اماکن عمومی. استان یزد با 88٪ ، قزوین و قم با 84٪ و سمنان با 82٪ در موقعیت های برتر این گروه قرار دارند. استانها

انتهای پیام