اخبار عمومی

روند نرخ تورمی در خراسان شمالی کاهشی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ناصر فخرموحدی عصر چهارشنبه در کارگروه اقتصادی و اشتغال خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن شاخص نرخ تورمی استان به میانگین کشوری با تلاش بیشتر و روحیه همکاری و همدلی امکان‌پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: آخرین گزارش آبان ماه مرکز آمار ایران رتبه استان را ضمن حفظ روند کاهشی نرخ تورم از جایگاه چهار در فروردین ماه امسال به جایگاه ۱۰ در بین استان‌های کشور خبر می‌دهد.

وی شاخص نرخ تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی کشور در آبان ماه امسال را ۴۴.۸۹ درصد و این شاخص را در خراسان شمالی ۴۸.۸۱ درصد عنوان کرد و افزود: اگرچه این شاخص در استان کاهشی بوده ولی هنوز هم حدود ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و باید با سیاست‌های اقتصادی، این شاخص باز هم بهبود یابد.

فخرموحدی بیان کرد: نظارت‌های میدانی جدی و اقدامات مؤثر باید در خصوص گروه‌های کالایی مؤثر بر تورم خراسان شمالی به ویژه گروه اقلام غیرخوراکی و خدمات صورت بگیرد تا اثرات کاهش تورمی آن در ماه‌های آینده دیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی توجه بیشتر به حوزه نظارت بر قیمت کالاها و کنترل طرح‌های حوزه اشتغال تاکید کرد و گفت: بانک‌های عامل و دستگاه‌های مرتبط تلاش کنند تا سهمیه مورد نظر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تا پایان سال محقق شود و هیچ گونه کم کاری در عدم پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی پذیرفته نیست.