اخبار عمومی

رشد دو برابری پروژه های سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرتضی ذاکریان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مرکز سرمایه گذاری استان در خصوص وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در مرداد ماه امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری استان از ۱۳ پروژه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ پروژه در مردادماه امسال رسیده است، گفت: رشد ۱۰۰ درصدی در تعداد طرح‌ های سرمایه گذاری خارجی رقم خورده‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از پنج پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان طی دولت سیزدهم بیان داشت: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در خراسان جنوبی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون رشد ۱۱.۷ درصدی داشته است.

وی گفت: در حال حاضر نیز چهار طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۹۰.۹ میلیون دلار در خراسان جنوبی در دست اجراست.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ طرح سرمایه‌گذاری اولویت‌دار در خراسان جنوبی شناسایی شده است، عنوان کرد: ۱۱۷ قطعه زمین براساس اراضی اطلس سرمایه‌گذاری در استان پیشنهاد شده است.

۷۶ درصد پروژه های سرمایه گذاری خارجی استان در دست چینی ها

وی گفت: ۷۶ درصد سرمایه گذاری های وارده به خراسان جنوبی از آن چینی‌هاست که باید بیشترین حمایت را از سرمایه‌گذاران این کشور داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از چین، کشورهای ترکیه، افغانستان و آلمان بیشترین حجم سرمایه گذاری در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: برخی مشکلات سرمایه گذاران به کمبود زیرساخت‌های مختلف بر می‌گردد که باید از مرکز پیگیری‌ها لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه و جذب سرمایه گذار در استان هستیم همه باید با کار تیمی و فرا دستگاهی این موضوع را دنبال کنیم.

به گفته وی موفقیت در حوزه سرمایه گذاری حاصل تلاش ها و تعاملات درون و برون استانی است.