اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

چگونه تابعیت مضاعف بگیریم؟

تابعیت به وابستگی قانونی یا ملی یک فرد به یک کشور اشاره دارد، در حالی که تابعیت مضاعف زمانی است که فرد تابعیت دو یا چند کشور را به طور همزمان داشته باشد. افراد با اخذ تابعیت یک کشور می توانند پاسپورت آن کشور را دریافت کرده و از مزایای آن برخوردار شوند. اخذ تابعیت و پاسپورت دوم دارای مزایای بی شماری از جمله: سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها، فرصت های جدید برای تجارت آزاد و … می باشد.

به طور کلی، فرآیند اخذ تابعیت از کشورها دشوار و طولانی است. با این حال، کشورهای زیادی وجود دارند که در ازای سرمایه گذاری، شهروندی و پاسپورت ارائه می دهند. به عنوان مثال، دومینیکا یکی از کشورهای ارائه دهنده این طرح است و از آنجایی که پاسپورت این کشور در رتبه 32 جهان قرار دارد، افراد زیادی به برنامه سرمایه گذاری این کشور ابراز علاقه کرده اند.

چگونه تابعیت دوگانه بگیریم؟

4 راه برای اخذ تابعیت دوگانه وجود دارد.

1. تابعیت بر اساس والدین

اگر اجدادی از آنجا داشته باشید، برخی کشورها به راحتی به شما تابعیت می دهند. بنابراین، اگر با مدارک ثابت کنید که اجدادی از یک کشور دارید، می توانید تابعیت آن کشور را دریافت کنید.

در برخی کشورها، برای استفاده از این طرح، پدر یا مادر شما باید شهروند آن کشور باشند، اما در برخی کشورها پدربزرگ و مادربزرگ شما نیز چنین هستند. این طرح یکی از ساده ترین طرح های شهروندی است.

2. تابعیت از طریق ازدواج

در برخی کشورها وقتی ازدواج می کنید تابعیت همسرتان را به دست می آورید. اکثر کشورها مانند ایالات متحده، فرانسه، کانادا و ایرلند معمولاً سعی می کنند در اسرع وقت این نوع شهروندی را به همسر خود اعطا کنند.

با این حال، اگر هدف شما اخذ تابعیت از طریق ازدواج است، باید هشدار دهیم که اگر دولت از نیت واقعی شما مطلع شود، ممکن است عواقب آن مطلوب نباشد. بنابراین اگر واقعاً می خواهید ازدواج کنید و با یک خارجی ازدواج کنید، مطمئن شوید که تابعیت مضاعف را برای خود دریافت می کنید.

3. اخذ تابعیت از طریق ثبت نام

برای دریافت تابعیت مضاعف از طریق اقامت، معمولاً ابتدا باید اقامت یک کشور را بگیرید، به آنجا مهاجرت کنید، چندین سال حتی 10 سال در آن کشور زندگی کنید و سپس برای شهروندی دوم اقدام کنید.

با این حال برخی از کشورها مانند پرتغال شرایط بسیار ساده تری برای اخذ تابعیت دارند. بنابراین برای اقامت در این کشور و گرفتن تابعیت و پاسپورت پس از 5 سال بدون نیاز به حضور از یکی از روش های سرمایه گذاری استفاده می کنید. به عبارت دیگر، اگر از طریق برنامه های سرمایه گذاری در پرتغال اقامت دارید، برای اخذ تابعیت دوگانه نیازی به مهاجرت به پرتغال ندارید.

4. تابعیت از طریق سرمایه گذاری

بهترین و سریع ترین راه برای اخذ تابعیت مضاعف،پذیرفتن شرایط اخذ تابعیت قبرس شمالی یورومای از طریق سرمایه گذاری است. این فرآیند که به شهروندی اقتصادی نیز معروف است، بسیار سریع و آسان است.

برنامه های شهروندی با سرمایه گذاری مسیر مستقیمی را برای دریافت پاسپورت دوم بدون شرایط پیچیده مانند اقامت ارائه می دهد. این برنامه ها فقط نیاز به سرمایه گذاری دارند که میزان آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

شهروندی و پاسپورت های صادر شده توسط این برنامه ها دائمی است و به دارندگان همان حقوق شهروندان تابعیت داده می شود. جذابیت اصلی این برنامه ها امکان افزودن اعضای خانواده به یک سند است. علاوه بر این، تولد می تواند به کودکان منتقل شود.

مزایای تابعیت دوگانه

داشتن تابعیت مضاعف مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

1. مالیات کم است

در حالی که شهروندی دوم لزوما به شما کمک نمی کند از مالیات اجتناب کنید، اما به شما امکان می دهد مالیات کمتری بپردازید. کشورهایی مانند دومینیکا به شما این امکان را می دهند که در منطقه با مالیات کم و بدون هزینه سرمایه در دومینیکا تجارت کنید.

شهروندی دوم می تواند بار مالیاتی شما را تا حد زیادی کاهش دهد یا از بین ببرد. البته این بستگی به قوانین مالیاتی کشوری دارد که برای تابعیت مضاعف درخواست می کنید.

2. سفر راحت

اگر رویای سفر به دنیا و رفت و آمد آزادانه بین کشورهای مختلف را دارید، باید ملیت و پاسپورت دوم بگیرید. تابعیت دوگانه به شما این امکان را می دهد که آزادانه در کشورهای مختلف با محدودیت های کمتر زندگی، کار و سفر کنید.

3. زندگی بهتر

یکی دیگر از مزایای تابعیت مضاعف این است که هر زمان که بخواهید می توانید از کیفیت زندگی خوبی در کشورهای دیگر برخوردار شوید.

4. ثبات در زندگی

در همه کشورها، پتانسیل تغییر قوانین و دولت ها وجود دارد که زندگی یا امنیت شغلی شهروندان را تهدید می کند. برای اخذ تابعیت دوم، جایگزین روزهای سخت و غیرقابل پیش بینی خواهید بود. برای آشنایی بیشتر با تابعیت مضاعف به https://euromy.info مراجعه نمایید.

5. فرصت های سرمایه گذاری جهانی

فرصت های سرمایه گذاری با داشتن شهروندی دوم بی شمار است. شهروندی دوم می تواند به شما امکان سرمایه گذاری در کشورهایی با روابط قوی اقتصادی و سیاسی را بدهد.