اقتصادیکسب و کار خبر فوری

بهترین بروکر برای ترید طلا در ایران

حجم نوسانات طلا بسیار بالاست و درضمن ارزش هر پیپ آن مثلاً در برابر یک نماد معمولی در حدود 10 برابر بیشتر است. برای همین همه کسانی که به دنبال پول درآوردن سریع‌تر از فارکس هستند به ترید طلا می‌پردازند. از این رو قصد داریم در این مقاله بهترین بروکر برای ترید طلا را برای ایرانی ها معرفی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

همان‌طور که می‌دانید نمادهای معاملاتی در فارکس به صورت جفت ارز هستند، یعنی یک ارز در برابر یک ارز دیگر ارزشش سنجیده و معامله می‌شود. به همین دلیل است که بازار فارکس یک بازار دوطرفه است که می‌توانید هم خرید و هم فروش رو درجا در آن انجام دهید و با بازار سهام از این بابت متفاوت است.

نماد طلا هم از این قاعده مستثنا نیست و در برابر دلار آمریکا سنجیده می‌شود. پس اگر شما بخواهید که مثلاً روی بازار طلا معامله انجام دهید باید هم به وضعیت جهانی قیمت طلا و هم ارزش آن در برابر دلار مسلط باشید. نماد طلا به مسائل مهمی از جمله سشن معاملاتی، اخبار، وضعیت سیاست جهان و … وابسته است که در ادامه بیشتر آنها را شرح خواهیم داد.

ویژگی‌های نماد طلا در فارکس

اما طلا یک نماد معمولی نیست. کافیست یک نگاه به چارت طلا بی‌اندازید. فرقی نمی‌کند که چارت چندساله، چند ماهه یا چند دقیقه‌ای آن را ببینید. در تمام چارت‌ها شاهد حرکات عجیب و نوسانات خاص طلا هستیم که در کمتر جفت ارزی دیده می‌شود. طلا یک نماد ترسو است. یعنی با کوچک‌ترین خبری در جهان به شدت تغییر می‌کند.

مثلاً اگر خبر جنگ، تنش و…. بیاید فوراً طلا با شیب فراوانی صعودی می‌شود. این کاملاً طبیعی است. بخاطر اینکه سرمایه گزاران جهان ترجیح می‌دهند که دارایی‌های خود را به طلا تبدیل کنند. کسانی که معاملات طلا را انجام می‌دهند باید به شدت روی بازار، اخبار و سیاست‌های جهان مسلط باشند.

بهترین زمان برای ترید طلا

هرزمان که بازار فارکس باز باشد شما به راحتی می‌تواند به معاملات طلا نیز بپردازید. این بازار از ساعت نیمه شب دوشنبه تا آخرین ساعت شب جمعه در طول 5 روز هفته به صورت 24 ساعته باز است. البته برای اینکه بتوانید تریدهای موفقی داشته باشید نباید در تمام طول روز اقدام به ترید کردن کنید.

مثلاً بهترین زمان معاملات طلا در بازار فارکس از آغاز سشن لندن که حدود 10:30 صبح به وقت تهران است تا شروع سشن آمریکا در ساعت 16:30 است. زیرا همه اخبارهای بازار و تصمیم‌گیری‌های بزرگان بازار درباره طلا در بین این سشن‌ها اتفاق می‌افتد.

طلا ATR خاصی ندارد. یعنی مثلاً مانند eurusd نیست که سطح ATR آن حدود 60 پیپ حرکت در روز باشد. طلا این قابلیت را دارد که در عرض چند دقیقه 100-200 پیپ بالا برود و در همان لحظه چند برابر این میزان سقوط کند. معمولاً افراد تازه کار به خاطر این حجم از نوسان دوستدارند که روی طلا ترید کنند اما این مسئله اصلاً توصیه نمی‌شود. طلا محل امنی برای ترید افراد مبتدی یا سطح متوسط نیست چون بسیار سریع می‌تواند شما را ورشکسته کند.

از آنجایی که بازار از ساعت 10 شب (UTC) روز یکشنبه شروع به کار می‌کند  – هنگامی که جلسه سیدنی آغاز می‌شود – و تا ساعت 22:00 جمعه با پایان جلسه نیویورک ادامه دارد، در صورت شروع فعالیت در این بازار و بر روی هر کدام از پلتفرم‌های معاملاتی، ساعات مجاز فعالیت شما بستگی به زمان رسمی بروکر شما خواهد داشت. بر این اساس، ساعت رسمی در بروکر فارکس دلتا اف ایکس طبق برنامه زمان‌بندی بازار لندن ازam 8:00 تا 4:00 pm است.

با جدول زمان‌بندی بازار فارکس و ساعت بازار فارکس در کشورهای مختلف بیشتر آشنا شویم:

سیدنی – شروع به کار 10pm و پایان کار UTC) 07am)

توکیو – شروع به کار 12am و پایان کار UTC) 09am)

لندن – شروع به کار 8am و پایان کار UTC) 05pm)

نیویورک – شروع به کار 1pm و پایان کار UTC) 10pm)

پلتفرم معاملاتی آلپاری (Alpari)- اولین انتخاب به عنوان بهترین بروکر برای طلا!

آلپاری یک بروکر قدیمی است که در سال 1998 در شهر کازان روسیه شروع به فعالیت کرد. دفتر اصلی این بروکر در موهلی قرار دارد و از رگوله ” Mwali” و ” FINCOM” برخوردار می باشد. بروکر آلپاری چیست؟ بروکر آلپاری یک کارگزاری با تجربه در بازار فارکس محسوب می شود که خدمات منحصر به فردی را به معامله گران خود ارائه می دهد.

به جرئت می توان گفت 90% از معامله گران ایرانی از این بروکر برای معاملات خود [از جمله معامله طلا] استفاده می کنند. چراکه آلپاری نه تنها از خدمات عالی رتبه ای برخوردار می باشد، بلکه دارای اسپرد کم است و معاملات را با سرعت بالایی اجرا می کند.

بررسی اسپرد طلا در آلپاری:

بررسی مقدار اسپرد در بروکرها از اهمیت بالایی برخوردار است که بروکر آلپاری نیز از این قاعده مستثنی نیست! به همین خاطر، تصمیم داریم در این بخش اسپرد طلا در حساب های معاملاتی آلپاری را برای شما عزیزان دسته بندی کنیم. بهترین روش برای بررسی مقادیر اسپرد طلا در آلپاری، مقایسه آن در قالب جدول در تمام حساب های معاملاتی می باشد

بروکر لایت فارکس (LiteFinance)-بهترین بروکر برای ترید طلا

بروکر لایت فارکس یکی دیگر از بروکرهای محبوب در بازارهای مالی به شمار می رود که در سال 2005 وارد بازار فارکس شد. این بروکر با نام «لایت فایننس» یا ” LiteFinance” نیز شناخته می شود؛ برای معامله طلا در لایت فارکس یا آشنایی با بهترین استراتژی اسکالپ برای طلا، نماد طلا در بازار فارکس و … از وبسایت های معتبر در زمینه بازار مالی فارکس مانند تاپ بروکر ایران irantopfxbrokers یا مای اف ایکس بوک myfxbook  و دیگر وبسایت های معتبر سری بزنید.

نتیجه گیری

همان‌طور که گفتیم برای معامله طلا در بازار جهانی فارکس باید ابتدا در یک بروکر مطمئن ثبت نام کنید. پیشنهاد ما بروکر دلتا اف ایکس است. شما در این بروکر می‌توانید نماد xauusd  را با بهترین شرایط ممکن و کمترین میزان اسپرد معامله کنید. مراقب باشید که معامله نماد طلا به شدت سخت است و نیاز به دانش فراوانی دارد.

اگر می‌خواهید به معاملات طلا به پردازید بهتر است ضمن تسلط بر تحلیل تکنیکال، تحلیل‌های فاندامنتال و تحلیل اخبار بازار را نیز کاملاً بشناسید. زیرا بازار طلا به شدت به اخبار اقتصادی وسیاسی وابسته است و به سرعت به آنها واکنش نشان می‌دهد. برای ترید کردن طلا شما به چند نکته مهم نیاز دارید، ابتدا یک بروکر خوب، یک حساب معاملاتی مناسب با اسپرد پایین.