هفت زوج آقای گلی در فوتبال ایران/ اسدی – مغانلو زوج جدید می‌شوند؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر و تا پایان هفته بیستم با دو بازی کمتر از سایر تیم‌های بالانشین با ۳۴ امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفته است.

هفت زوج آقای گلی در فوتبال ایران/ اسدی - مغانلو زوج جدید می‌شوند؟

این تیم با ۳۸ گل زده بهترین خط حمله در بین سایر تیم‌های لیگ برتر را دارد و آمار تیم دوم که تراکتور باشد با زردپوشان ۱۰ گل اختلاف دارد، شاگردان «پاکو خمز» ۲۸ گل به ثمر رسانده‌اند. رضا اسدی و شهریار مغانلو دو مهاجم سپاهان در مجموع و تا به این هفته از مسابقات، ۲۰ گل برای این تیم در لیگ برتر زده‌اند. آنها رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان آقای گلی در فصل بیست و سوم دارند.

در تاریخ فوتبال باشگاهی در ایران بازیکنانی بوده‌اند که به طور مشترک در پایان فصل به عنوان آقای گل معرفی شده‌اند و حالا اسدی و مغانلو که هر کدام ۱۰ گل برای سپاهان به ثمر رسانده‌اند این امکان را دارند تا به سرنوشت آن نفرات دچار شوند.

سال ۱۳۵۰، صفر ایرانپاک و حسین کلانی از پرسپولیس هر دو با ۱۱ گل زده در جام منطقه‌ای به عنوان آقای گلی رسیدند. سال ۱۳۵۳، غلامحسین مظلومی از استقلال و عزیز اسپندار از ملوان با ۱۰ گل زده آقای گل جام تخت جمشید شدند.

در فصل ۷۸- ۱۳۷۷ جام آزادگان، کوروش برمک از تراکتورسازی و عبدالجلیل گل چشمه از ابومسلم با ۱۴ گل زده به عنوان آقای گلی دست یافتند. در سال ۸۰- ۱۳۷۹، علی سامره از استقلال و رضا صاحبی از ذوب آهن با ۱۴ گل زده در جام آزادگان مشترکا به عنوان آقای گلی دست پیدا کردند.

سال ۸۶- ۱۳۸۵، مهدی رجب زاده از ذوب آهن و «عرفان اولروم» از ابومسلم با ۱۷ گل زده تبدیل به اولین بازیکنانی شدند که در لیگ برتر مشترکا به عنوان آقای گلی در پایان فصل دست می‌یابند. سال ۸۷- ۱۳۸۶، محسن خلیلی از پرسپولیس و هادی اصغری از راه آهن با ۱۸ گل زده به این مقام رسیدند.

سال ۹۸- ۱۳۹۷، «کی‌روش استنلی» از سپاهان و «لوسیانو پریرا» از فولاد تبدیل به نخستین زوج خارجی فوتبال ایران شدند که به عنوان آقای گلی مشترک با ۱۶ گل زده دست یافتند و حالا مغانلو و اسدی هم این شانس را دارند تا به طور مشترک به هشتمین زوج آقای گلی در پایان فصل انتخاب شوند.