اخبار عمومی

پلمب ۲۳۲ مرکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی در البرز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شهرام صیادی در گفت وگو با خبرنگار آنلاین در رابطه با نتایج اجرای طرح سلامت نوروزی در استان البرز از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین ماه اعلام کرد: طی این مدت ۱۱ هزار و ۱۶۱ تماس با اورژانس ۱۱۵ البرز برقرار و نیروهای امدادی به ۴ هزار و ۱۵۴ مأموریت اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۷۳۷ مورد مأموریت غیر تصادفی و ۴۱۶ مورد مأموریت تصادفی بوده است، افزود: تصادفات شهری ۳۰۸ مصدوم و تصادفات جاده‌ای ۳۰۸ مصدوم بر جا گذاشتند. همچنین طی این مدت ۳۳ هزار و ۷۸۲ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به مراجعه ۷۷ نفر به ایستگاه سلامت بیان کرد: در بازه زمانی مذکور، ۶۰ هزار و ۳۵۰ مورد بازدید از مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی انجام و یک هزار و ۹۱۸ مرکز به مراجع قضائی معرفی و ۲۳۲ واحد نیز پلمب شدند.

صیادی از معدوم سازی ۷۳ هزار و ۱۸۷ کیلوگرم مواد غذایی طی این بازدیدها و نیز کنترل کیفی مواد غذایی و محیط در محل به تعداد ۶۱ هزار و ۷۰۷ مورد خبر داد و گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز طی این مدت ۲۳ مورد بازدید مدیریتی از بیمارستان‌ها داشته است.

وی با اشاره به ۲۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی و تشخیصی، ۱۳ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و ۱۴ مورد بازدید پرستاری از مراکز درمانی طی این مدت بیان کرد: همچنین طی این مدت ۴۳ مورد بازدید از واحدهای تولیدی توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در پایان از پنج مورد بازرسی از مراکز درمانی، ۳۳ مورد بازدید از مراکز عرضه سلامت محور و ۱۷۶ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح استان خبر داد و اظهار کرد: امید آن می‌رود با تداوم و استمرار نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مجموعه‌های مرتبط، سطح بهداشت و درمان استان ارتقا یابد.