اخبار عمومی

جشنواره لباس البرز یک رویداد مُد هویتی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سعید جابری‌انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به استقبال استان‌ها برای حضور در جشنواره ملی مد و لباس اسلامی به میزبانی استان البرز، این فستیوال را یک رویداد بزرگ در زمینه نساجی و پوشاک اقوام از منظر مُد هویتی در اجتماع خواند.

وی در خصوص ماهیت اجرای جشنواره ملی مد و لباس البرز گفت: استان البرز سرزمین اقوام ایران زمین است و از سویی یکی از قطب‌ها صنایع در کشور بشمار می‌رود؛ تعدادی از کارخانجات و مراکز تولیدی نساجی ملی در البرز استقرار دارند. در راستای معرفی این مراکز به عنوان کانون‌های تولید پوشاک در کشور و احیا طرح‌های اقوام در منسوجات اجتماع این زنجیره سازی فرهنگی در البرز صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز احیای هویت فرهنگی در صنایع پوشاک را مورد اهمیت دانست و با اشاره به ارسال آثار از سراسر نقاط کشور به البرز افزود: تنوع طرح‌ها و دوخت‌ها در لباس اقوام ایرانی و انطباق آن با پوشش مناسب اجتماع این جشنواره را به یک رویداد مُد هویتی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ارسال آثار وجود ندارد؛ گفت: به دلیل استقبال بالای هنرمندان و فعالان این عرصه تا ۳۰ اردیبهشت ماه نیز فرصت ارسال آثار تمدید شده است و پس از این تاریخ وارد فاز اجرای کار خواهیم شد.

جابری‌انصاری با اشاره به پیش بینی بخش‌های متنوع جنبی در این جشنواره افزود: اواخر خردادماه و تیرماه این جشنواره بزرگ را در استان البرز برگزار خواهیم کرد و فعالان این عرصه با ارائه کارهای خود از سراسر ایران اسلامی دیده و معرفی می‌شوند.