اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

راهنمای خرید ساعت برند جی شاک

ساعت‌های جی شاک از برند کاسیو، جزء مقاوم‌ترین ساعت‌های ساخته شده تا به امروز هستند که می‌توانند انواع فشار و ضربه را تاب بیاورند. این ساعت‌های جذاب کاسیو، پس از ساعت‌های شکننده و ظریف تولید شدند و وجه تمایز آن‌ها با ساعت‌های دیگر، همین محکم بودن و ضخامت بدنه‌ آن‌ها بود که ساعت‌های جی شاک را تبدیل به سا‌عت‌هایی ایده‌آل و مناسب برای ورزشکاران کرد.

چنانچه قصد خرید ساعت‌های G shock را داشته باشید، راهنمای خرید ساعت جی شاک تکنولایف به شما کمک می‌کند تا هم با این ساعت‌ها بیشتر آشنا شوید، هم نکات مهم در خرید ساعت جی شاک را بشناسید و با بهترین مد‌ل‌های موجود در بازار آشنا شوید. ادامه‌ی این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ‌وجه از دست ندهید. کاسیو (Casio) یک برند ژاپنی است که کار خود را در دهه‌ی ۴۰ میلادی، مدت کوتاهی پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی شروع کرد. آغاز فعالیت این برند در شهر توکیو بود. با این‌‌که اکثرا برند کاسیو را به‌خاطر ساعت‌های کاسیو می‌شناسیم، اما اولین محصولات آن تجهیزات اداری همچون ماشین حساب بودند.

ساعت‌های کاسیو حدود ۳۰ سال پس از تاسیس این برند تولید شدند و در حال حاضر، معروف‌ترین تولیدات کاسیو به‌حساب می‌آیند. وجه تمایز این ساعت‌ها با دیگر ساعت‌های موجود در بازار، دیجیتال بودن نمایشگر بود که می‌توانست علاوه بر دقیقه، ثانیه را هم نشان دهد. به‌جز آن، ساعت‌های کاسیو مجهز به تقویم هم بودند که بدون این‌که به کاربر زحمتی بدهد، روزانه آپدیت می‌شد و کاربر می‌توانست با نگاه کردن به ساعت از تاریخ آن روز مطلع شود. جی شاک (G SHOCK) یکی از قدیمی‌ترین سری‌های کاسیو است که کاسیو از سال ۱۹۸۳ تولید آن‌ها را شروع کرد و دنیای ساعت‌های این برند را متحول کرد.

وجه بارز این ساعت‌ها، مقاومت آن‌ها نسبت به ضربه، آب و انواع فشار است. خلق این سری ساعت توسط برند کاسیو، یک حرکت جسورانه و نوآورانه بود که کاسیو جرات برداشتن آن را داشت و کالکشنی ایجاد کرد که با ساعت‌های سوییسی به رقابت پرداخت. ضخامت فریم و بدنه، ایده‌آل بودن آن برای فعالیت‌های ورزشی، باتری قوی و قیمت مناسب، خیلی زود ساعت‌های جی شاک را به ساعت‌هایی محبوب بین کاربران تبدیل کرد. جی شاک یکی از معروف‌ترین سری‌های کاسیو است اما خودش هم چند لاین مختلف دارد تا تنوع و انتخاب‌های بیشتری را به کاربر عرضه کند.

ساعت‌های لاین‌های مختلف جی شاک ویژگی‌های مختلفی را دارند و به‌طبع، قیمت لاین‌های مختلف هم تا حدی با هم فرق دارند. شناخت این کالکشن‌ها می‌تواند به تنهایی راهنمای خرید ساعت دیجیتال جی شاک باشد و به شما در انتخاب ساعت‌ مناسب کمک زیادی بکند. ساعت‌های G-Shock ماندگار هستند و به‌عبارتی، شما را از خرید ساعت دیگری بی‌نیاز می‌کنند. اگر یک ساعت برای شما کافی است و نمی‌خواهید چند مدل ساعت داشته باشید، می‌توانید یکی از مدل‌های این برند که با سلیقه‌تان جور است را انتخاب کنید. ساعت‌های جی شاک آن‌قدر باکیفیت هستند که تا سال‌های سال به شما کار می‌دهند.

ساعت‌ها برای موقعیت‌های مختلفی، نظیر جلسات کاری، ورزش کردن، طبیعت‌گردی و ماجراجویی، شنا و غواصی یا پرواز در ارتفاعات مناسب هستند. بند ساعت‌ها به‌نوعی ساخته شده که فشار‌های زیاد را تاب بیاورد و کاربر بتواند در هر موقعیتی، بدون استرس از افتادن ساعت‌، آن‌ را استفاده کند. ساعت‌های جی شاک تنوع طرح و رنگی بی‌نظیری دارند و می‌توانید آن‌ها را در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی استفاده کنید، و مطمئن باشید که به استایل‌ شما هیچ ضربه‌ای وارد نمی‌شود. جی شاک‌ها در برابر عرق، شوک، فشار بالا، آب، گل و گرد‌وخاک مقاوم هستند. اگر در حین ورزش و فعالیت‌های بیرون از خانه ساعت کثیف شود، اصلا نیاز نیست دلهره بگیرید!

بی شک نام برند کاسیو را شنیده‌اید؛ برندی بسیار مشهور و خوش‌نام که سال‌هاست در میان برندهای معروف ساعت می‌درخشد. اما در این مقاله قصد شما را با معروف‌ترین و کاربردی‌ترین کالکشن کاسیو آشنا کنیم؛ کالکشن جی شاک که خود گستره‌ای بسیار متنوع و وسیع را شامل می‌شود. ساعت جی شاک سال‌هاست که در لیست پرفروش‌ترین ساعت‌های اسپرت جهان قرار دارد و به عنوان اولین ساعت ضدضربه در جهان شهرت خاصی دارد. در این مطلب ابتدا به تاریخچه‌ی ساعت جی شاک می‌پردازیم و پس از آن ویژگی‌ها و انواع مدل‌های جی شاک را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما در مجله‌ی دیجی‌استایل همراه باشید.

در اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی مهندسی بسیار خلاق و ایده‌پرداز به نام کیکو آیب (Kikuo Ibe) که در کمپانی کاسیو مشغول به کار بود به همراه دو تن از همکارانش توانست لاین جدیدی را در این کمپانی پایه‌گذاری کند؛ ساعتی بسیار مقاوم و ضدضربه که بتواند در برابر آب، سقوط از ارتفاع، گرما، سرما و دیگر عوامل محیطی بسیار مقاوم باشد. این لاین جدید «جی شاک» G-Shock نام داشت و بر اساس کانسپت «۱۰ سه گانه» یا Triple 10 طراحی شده بود؛ با این توضیح که ساعت‌های جی شاک می‌توانستند در برابر سقوط از ارتفاع ۱۰ متری مقاومت کنند، در عمق ده متری دریا همچنان سالم بمانند و باطری آن‌ها کارکردی ۱۰ ساله داشته باشد.

عدد ۱۰ که در واقع همان عدد شتاب گرانش است، در علم فیزیک تحت عنوان «عدد G» شناخته می‌شود و همین موضوع وجه نام‌گذاری ساعت‌های جی شاک در دهه‌ی هشتاد میلادی بود. در ابتدا بیش از ۲۰۰ نمونه ساعت دست‌ساز جی شاک کاسیو تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفت تا این که در سال ۱۹۸۳ اولین نمونه‌‌های موفق آن وارد بازار ژاپن شدند. اولین ساعت جی شاک که در بازار عرضه شد DW-5000C نام داشت. در آن زمان ساعت‌های مچی ظریف و سبک ترند بودند و این ساعت‌های نسبتا زمخت هم به دلیل ظاهرشان و هم به دلیل خاصیت ضد‌ضربه‌ای که داشتند در بازار ساعت‌های مچی منحصربه‌فردشناخته می‌شدند.

ساعت جی شاک به سرعت به مظهر قدرت و نوآوری تبدیل شد و نوجوان‌ها و جوان‌های بسیاری می‌توانستند ساعت مچی‌شان را هنگام اسکیت‌بورد یا دوچرخه‌سواری بدون ترس از خراب شدن به دست کنند. مشاغل گوناگونی از کارگران معدن و سربازان گرفته تا غواصان، آتش‌نشانان و کوهنوردان می‌توانستند ساعت‌های جی شاک را در موقعیت‌های مختلف بر دست کنند، بی‌آنکه نگران باشند ساعتشان خراب شود. نخستین ساعت آنالوگ-دیجیتال جی شاک در ۱۹۸۹ طراحی شد و در سال ۱۹۹۳ اولین سری ساعت‌های جی شاک مخصوص غواصی که Frogman نام داشتند به بازار عرضه شدند.

این سری از ساعت‌های جی شاک می‌توانستند در داخل آب، فشار ۲۰ اتمسفر را تحمل کنند. برترین برندهای جهان زاده‌ی رویاهای بزرگ هستند. ساعت های جی شاک کاسیو حاصل رویای ساعت‌هایی هستند که هرگز نمی‌شکنند. بیش از ۳۰ سال پیش، یک مهندس در شرکت CASIO با ایده جدید و خلاقانه‌اش توانست در برابر قوانین طبیعت پیروز شود. او ساعتی را طراحی کرد که در برابر ضربه، سقوط و در برابر فشار زیاد آب مقاومت می‌کند. از آن زمان به بعد، نام G-SHOCK تبدیل به یکی از معروف‌ترین انواع ساعت‌های مقاوم شد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.