اخبار سلامت

فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳

اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از همه شرکت‌های فوریتی و وارد کننده برای تامین داروهای تک ‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت کرد.

به گزارش خبر فوری، اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به ماده ۹ آیین نامه اجرایی بند ” پ” ماده “۷۲” قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ که اجازه داده است به تشخیص پزشک معالج و پذیرش همه مسئولیتها توسط بیمار و پزشک و در صورتیکه اقلام دارویی خارج از فهرست رسمی دارویی کشور تنها راه درمان یک بیمار باشد، دارو بصورت موردی یا تک‌نسخه‌ای تامین شود؛ فهرست داروهای تک‌نسخه‌ای مورد نیاز بیماران را اعلام و با توجه به سیاست های خود همه شرکت های فوریتی و وارد کننده برای تامین داروهای تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳ دعوت به همکاری کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، تعداد اعلام شده داروهای مذکور شامل نیاز پیش‌بینی شده برای یکسال است و مفاد کامل مورد نظر آن اداره کل در سایت سازمان غذا و دارو بطور قابل مشاهده است.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.