اخبار جامعه

افزایش ۵۰ درصدی تماس‌ با ۱۳۷ پلاس برای کاشت نهال در سال گذشته

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران (+۱۳۷) از افزایش ۵۰ درصدی تماس‌های شهروندان با این سامانه برای کاشت نهال در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبر فوری، مهدی وحدت‌کار با اشاره به فعالیت سامانه +۱۳۷ در تعطیلات ابتدای سال جاری و ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به نوع خدمت‌رسانی سامانه +۱۳۷ به عموم مردم و الزام و تلاش مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان از طریق این درگاه ارتباطی، کارشناسان ثبت پیام سامانه در تعطیلات نوروز همچون دیگر ایام سال به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف خدمات شهری  و پیگیری آن بودند.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی بیش از ۳۵ هزار تماس از سوی شهروندان در سامانه +۱۳۷ ثبت شد، افزود: بیشتر تماس‌های شهروندان محترم در حوزه ارائه انواع خدمات شهری و محیطی بود و البته بخشی از پیام‌ها و تماس‌های شهروندان هم مربوط به آلودگی‌های صوتی و ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شد که پیگیری پیام‌ها تا حصول به نتیجه هم به سرعت از سوی عوامل اجرایی انجام می‌شد.

رئیس مرکز سامانه +۱۳۷ روزهای پنجم فروردین و دهم فروردین را به ترتیب به عنوان بیشترین و کمترین میزان ثبت پیام و تماس روزانه از سوی شهروندان عنوان کرد و گفت: با متناسب کردن شیفت‌های ثبت پیام و بازخورد پیام و همچنین پیگیری مواردی که از اهمیت بیشتری برخوردار بود ایام تعطیلات آرامی در سامانه +۱۳۷ سپری شد.

وحدت‌کار در ادامه به پویش درختکاری که از اسفند سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۲ ادامه داشت اشاره کرد و با بیان اینکه پویش درختکاری برای مدیریت کلان شهری به جهت افزایش بهبود کیفی فضای سبز و محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار بود، اظهار کرد: با عنایت به اینکه شهروندان مشارکت‌کننده در این پویش باید درخواست‌های خود را برای دریافت و کاشت نهال در سامانه +۱۳۷ ثبت می‌کردند، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی مشارکت شهروندان در این خصوص بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ هزار و ۱۰۰ پیام از شهروندان برای دریافت نهال و کاشت آن در منازل و معابر داشتیم اما این آمار از ابتدای اسفند تا ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۸ هزار پیام ثبت‌شده و اقدام‌ شده بود.

بر اساس گزارش سایت شهر، رئیس مرکز سامانه +۱۳۷ در خاتمه از برنامه ‌تحولی در این سامانه به جهت ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به شهروندان نام برد و افزود: در سال جاری برنامه‌های مختلفی برای بهبود وضعیت ثبت پیام شهروندان و اجرایی شدن آن داریم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.