اخبار عمومی

متوسط هزینه یک خانوار شهری زنجانی ۱۴۲ میلیون تومان برآورد شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

احمد خداوردی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، متوسط هزینه‌های خالص سالانه یک خانوار شهری، ۱۴۲ میلیون تومان بوده که شامل ۱۰۵ میلیون تومان معادل ۷۴ درصد هزینه‌های غیرخوراکی و ۳۷ میلیون تومان ۲۶ درصد هزینه‌های خوراکی و دخانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های غیرخوراکی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: هزینه‌های خوراکی و دخانی نیز نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری در سال ۱۴۰۱ را در حدود ۱۶۶ میلیون‌تومان برشمرد و گفت: از میان منابع تأمین درآمد، درآمدهای متفرقه معادل ۸۷ میلیون‌تومان ۵۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد.

خداوردی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ متوسط درآمد سالانه یک خانوار روستایی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود که از میان منابع تأمین درآمد، مشاغل آزاد به میزان ۵۳ میلیون‌تومان معادل ۴۳.۷ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در سال ۱۴۰۱، با افزایشی به میزان ۴۳ درصد نسبت به سال قبل به عدد ۱۴۳ (برمبنای سال پایه ۱۴۰۰) رسیده است، تصریح کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در دو گروه اختصاصی «کالاها» و «خدمات» نسبت به سال ۱۴۰۰ ترتیب ۵۱.۳ و ۳۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۰.۳ درصد افزایش یافته و به عدد ۱۵۰.۳ (بر مبنای سال پایه ۱۴۰۰) رسیده است.

وی افزود: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی در دو گروه اختصاصی «کالاها» و «خدمات» نسبت به سال گذشته به ترتیب ۵۵.۵ و ۳۲.۶ درصد افزایش یافته است.