اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

با دوره کارآموزی گرافیک می توان طراح گرافیک شد؟

به عنوان یک فریلنسر، طراحان گرافیک می‌توانند در داخل خانه برای یک شرکت یا برند طراحی ‌کنند و یا در یک آژانس تبلیغاتی، جایی که آن‌ها با طیف وسیعی از مشتریان و برندها کار می‌کنند، مشغول شوند. طراحی بسته بندی ماست و مواردی از این قبیل، طراحی کارت ویزیت، طراحی بروشور و کاتالوگ و … از مهارت های یک گرافیست می باشد.

  • طراحان گرافیک که استخدام می‌شوند

طراحان گرافیک می‌توانند توسط یک برند یا شرکت معتبر استخدام شوند. آن‌ها تمایل دارند طیف وسیعی از مهارت‌های طراحی کلی را متناسب با نیازهای مختلف یک شرکت داشته باشند.

وظایف آن‌ها متفاوت خواهد بود و شامل همه چیز از طراحی کمپین‌های بازاریابی جدید تا تهیه گزارش‌های سالانه می‌شود. بسته به اندازه بخش خلاقیت، طراحان گرافیک ممکن است با تیمی از طراحان دیگر کار کنند، یا ممکن است طراح انفرادی در یک شرکت باشند.

معمولاً محیط کار سنتی‌تری وجود دارد، با حقوق ثابت و برنامه کاری منظم. طراحان گرافیک استخدامی به درک عمیقی از شرکت و نام تجاری که برای آن کار می‌کنند به دست می اورند.

با توجه به اینکه شرکت‌ها برای ساختن نام تجاری تلاش می‌کنند، طراحان گرافیک فرصت پیدا می‌کنند به ایده‌ها و استراتژی‌های طراحی بلند مدت فکر ‌کنند و پیوسته بر اساس کارهای قبلی خود پیشرفت کنند.

  • همکاری با کانون‌های آگهی و تبلیغات (آژانس تبلیغاتی)

آژانس‌های تبلیغاتی با طیف وسیعی از برندها و مشتریان کار می‌کنند در نتیجه نیازهای آن مشتریان متفاوت است. به طور کلی، طراحان گرافیک آژانس‌های تبلیغاتی این فرصت را دارند روی پروژه‌های کوتاه مدت و با هدف کمپین‌های خاص کار کنند. سرعت کار آژانس‌های تبلیغاتی بیشتر است و طراحان گرافیک نمایندگی ممکن است همزمان برای چندین برند طراحی کنند.

معمولا چندین طراح گرافیک در یک آژانس کار می‌کنند. هر کدام ممکن است حوزه یا تخصص متفاوتی داشته باشند. طراحان گرافیک آژانس تبلیغاتی با همکاران حرفه‌ای همکاری می‌کنند، در نتیجه انتظار زیادی برای خلق یک طرح درخشان می‌باشد.

آژانس‌های تبلیغاتی فرصتی عالی برای همکاری در کنار دیگر طراحان و نگاهی مستقیم به فرایندهای طراحی فراهم می‌کند. این می‌تواند به ویژه برای طراحان تازه کار که مشتاق یادگیری از طراحان ماهر هستند یک فرصت عالی باشد.

  • طراحان گرافیک فریلنسر (آزاد و یا مستقل)

طراحان گرافیک مستقل عملا در استخدام خودشان هستند و تمام جنبه‌های کسب و کار خود را مدیریت می‌کنند، از کار طراحی گرفته تا مدیریت مشتریان و صدور فاکتورها و مسائل مالی.

آن‌ها با مشتریان مختلف، در طیف وسیعی از پروژه‌های متفاوت کار می‌کنند. طراحان گرافیک فریلنسر موفق دارای انگیزه بالای پیشرفت و هوش تجاری هستند.

کار به عنوان یک فریلنسر انعطاف‌پذیری بالایی به شما می‌دهد. فریلنسرها می‌توانند در هر کجا زندگی و کار کنند و برنامه‌ریزی خودشان را داشته باشند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد

با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

طراح گرافیک چه کاری انجام می‌دهد؟

طراحان گرافیک و یا گرافیست‌ها از هنر و فناوری برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌کنند و این کار را با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی انجام می‌دهند. گرافیست‌ها طرح‌های خود را برای کمپین‌های تبلیغاتی، بروشورها،کارت ویزیت ها مانند کارت ویزیت مربی شنا، مجلات و گزارش‌های شرکتی می‌زنند که هم به صورت دستی و هم با کمک رایانه و تبلت‌های دیجیتال انجام می‌شود.

وظایف یک گرافیست شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای تعیین بایدها و نبایدهای هر پروژه ملاقاتی با کارفرما دارد.
  • به مشتریان خود، در مورد استراتژی‌هایی برای دستیابی به طیف وسیعی از مخاطبان، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.
  • پیامی که طرح باید به مخاطب ارائه دهد را بیان می‌کند.
  • تصاویری خلق می‌کند که تمام ویژگی‌های یک محصول را نشان می‌دهند و همچنین پیام مد نظر کارفرما را منتقل کنند.
  • گرافیست از طراحی بنر تا طراحی صفحات وب و لوگو را انجام می‌دهد.
  • با مهارت در استفاده از ابزارهای گرافیک، طرح‌های خود را می‌زند.
  • رنگ‌ها، تصاویر، سبک متن و قالب‌بندی طرح را انتخاب می‌کند.
  • طرح‌ها را در هر مرحله به مشتری خود نشان می‌دهد.
  • تغییرات خواسته شده مشتری و کارفرما را در طرح نهایی اعمال می‌کند.
  • قبل از چاپ یا انتشار، طرح‌ها را از نظر هرگونه خطا بررسی می‌کند.

رشته طراحی گرافیک می‌تواند شما را به چه سمت‌های شغلی برساند؟ سمت‌های شغلی بسیاری وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • مدیر تیم‌های خلاق – می‌توانید یک تیم خلاق که کار آن طراحی محصول، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و تصاویر بصری است را مدیریت کنید.
  • مدیر هنری – می‌توانید گروهی از هنرمندان و تصویرگران را برای ارائه به موقع کارهای مشتریان مدیریت کنید.
  • مدیر تولید هنری – می‌توانید تیم‌های تولید کارهای هنری را با تمرکز بر بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها مدیریت کنید.
  • طراح بسته‌بندی – می‌توانید طراحی بسته‌های محصولات فیزیکی را بر عهده بگیرید.
  • طراح هویت برند – می‌توانید هویت برند را برای سازمان‌های مختلف طراحی کنید.
  • طراح لوگو – با توجه به کار و هویت برند، برای سازمان و کسب و کاری لوگو طراح می‌کنید. البته طراحی هویت برند و لوگو دو مقوله جدا از هم هستند و شما از هر کدام در طراحی دیگر می‌توانید استفاده کنید.
  • طراح رابط کاربری – در طراحی وب‌سایت‌ها، می‌توانید رابط کاربری را شما طراحی کنید.
  • طراح وب – گرافیست‌ها با توجه به دید هنری و خلاقانه‌ای که دارند می‌توانند وب‌سایت را طراحی کنند.
  • تولید محتوا – با توجه به نوع فعالیت گرافیست، او می‌تواند تولید کننده محتوای بصری و ویدیویی نیز باشد.

حقوق طراح گرافیک

ارقام زیر از گزارش بازار کار وب‌سایت ایران سلری، مرجع ، به دست آمده است که آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طبق اطلاعات بدست آمده از ، افرادی که به عنوان طراح گرافیک در ایران کار می‌کنند به طور معمول حقوق تعریف شده‌ای دارند، که میانگین آن بسته به قیمت طراحی استرابورد و سایر طراحی ها، معمولاً هر ماه حدود ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان است. میزان در ایران از ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است.

درآمد طراح گرافیک با سابقه کار

مسلما افزایش سابقه کار در افزایش حقوق نقش بسیار زیادی دارد. این در مورد گرافیست هم صدق می‌کند و در برخی شرکت‌ها به افرادی که سابقه بیشتری در این شغل دارند، حقوق بیشتری پرداخت می‌شود.

سابقه کاری زیر سه سال

بیشترین: ۱۴,۵ میلیون تومان

میانگین: ۶,۶ میلیون تومان

کمترین: ۱,۰ میلیون تومان

سابقه کاری هفت تا پانزده سال

بیشترین: ۱۴,۰ میلیون تومان

میانگین: ۱۰,۰ میلیون تومان

کمترین: ۵,۵ میلیون تومان

سابقه کاری سه تا هفت سال

بیشترین: ۲۰,۰ میلیون تومان

میانگین: ۸,۹ میلیون تومان

کمترین: ۱,۴ میلیون تومان

سابقه کاری پانزده سال به بالا

بیشترین: ۲۲,۶ میلیون تومان

میانگین: ۱۲,۳ میلیون تومان

کمترین: ۳,۴ میلیون تومان

برای اینکه از میزان حقوق و دستمزد طراح گرافیک به طور کامل و با جزئیات بیشتر باخبر شوید، می‌توانید به وب‌سایت ایران سلری مراجعه کنید.

چگونه می‌توان طراح گرافیک شد؟

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک این است که بدانید که آیا این حیطه و وظایف آن برای شما مناسب است یا خیر. برای اینکه بدانید برای چه شغلی ساخته شده‌اید، می‌توانید از استفاده کنید و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، به این نتیجه برسید که برای این شغل مناسب هستید یا خیر. برای تبدیل شدن به طراح گرافیک یا گرافیست باید مراحلی را طی کنید که شاید برخی از آنها در دیگر مشاغل نیز وجود داشته باشند.

۱. اصول طراحی گرافیک را بیاموزید

۲. در دوره‌های طراحی گرافیک ثبت نام کنید

دوره‌های طراحی گرافیک به شما اصول طراحی را می‌آموزند و به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های گرافیک را از طریق کار بر روی پروژه‌ها به دست آورید. دوره‌های طراحی گرافیک همچنین شما را با اساتید و همکاران آینده آشنا می‌کند که تمام این افراد می‌توانند در آینده به شما در رشد شغلی کمک کنند.

۳. ابزارهای کلیدی طراحی گرافیک را یاد بگیرید

ابزارهای مختلفی وجود دارد که طراحان گرافیک از آنها استفاده می‌کنند. معمولاً آنها با نرم افزارهای طراحی گرافیک کار می‌کنند. ابزاری استانداردی برای تمام طراحان گرافیک است. دیگر ابزارهای رایج در گرافیک که در دسترس گرافیست‌ها هستند

۴. روی پروژه خود کار کنید تا بتوانید مهارت خود در گرافیک را بیشتر کنید

پس از اینکه دانش خود در مورد اصول و ابزارهای طراحی گرافیک را افزایش دادید، زمان تمرین فرا رسیده است. بهترین راه برای رشد مهارت‌ها و تسلط بر نرم افزارهای طراحی گرافیکی این است که روی پروژه‌های طراحی خود کار کنید.

۵. برای طرح‌های خود یک پورتفولیو بسازید

داشتن یک پورتفولیوی قوی برای هر گرافیستی واجب است. نمونه کارهای شما می‌تواند شامل پروژه‌های دوره آموزشی و همچنین پروژه‌های شخصی یا کاری شما باشند. بر کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز داشته باشید. نمونه کارهای شما می‌توانند باعث به وجود آمدن ذهنیت خوب و بد در کارفرما شوند، بنابراین در انتخاب آنها دقت کنید

در این صفحه و با کلیک بر روی علامت اینفو در کنار نام مشاغل، همچنین می‌توانید شرح شغلی مربوط به موقعیت شغلی مورد نظر خود را ببینید و به اطلاعات کافی از آنچه افراد در این موقعیت شغلی انجام می‌دهند، دست پیدا کنید. برای موقعیت شغلی طراح گرافیک، شرح شغلی به شرح زیر است:

  • توانایی طراحی پیشرفته با برنامه های طراحی گرافیک از جمله Adobe Indesign، Photoshop و Illustrator و Sketch و After Effects و Motion Pictures
  • آشنایی با انیمیشن کامپیوتری و توانایی ادیت عکس و ویدئو
  • توجه دقیق به جزئیات، شناخت اصول گرافیک و تئوری رنگ ها
  • توانایی طراحی لوگو و پیاده سازی قالب های وب سایت
  • آشنایی با صنعت چاپ و بسته بندی
  • توانایی ترسیم وایرفریم (Wireframe) ، تست، ادیت و در نهایت تبدیل وایرفریم ها به موکاپ (Mockup)
  • تحقیق اصولی در جهت درک و تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران به منظور ترسیم فرآیند طراحی و توانایی مدیریت تعامل میان کاربر و محصول
  • در نظر گرفتن درخواست های تیم بازاریابی برای ارائه ی طرحهای گرافیکی و ویرایش و بروزرسانی مستمر طرح های گرافیکی با توجه به بازخورد مشتریان
  • چیدمان و پیکربندی قالب های طراحی و حفظ ثبات سبک طراحی و و کلیات طراحی در تمام صفحات وب سایت
  • آشنایی با تکنولوژی اپلیکیشن های تلفن همراه برای اجرای برنامه های موجود بر روی تلفن همراه و انطباق با تمام اندازه ی صفحه نمایش دستگاه ها

علاوه بر اطلاعات بالا، می‌توانید به اطلاعات متوسط دریافتی، رده سازمانی و همچنین نوع فعالیت شرکت‌های افراد شاغل در آنها، در سمت‌های انتخاب شده دسترسی داشته باشید.

چشم انداز شغلی شغل گرافیک

طراحی گرافیک یکی از مشاغل در حال رشد است، اما رشد آن بر اساس حوزه تخصص افراد ممکن است متفاوت باشد. تا سال ۲۰۲۹ ممکن است با کاهش استخدام طراحان گرافیک مواجه شویم، اما این امر عمدتاً در حوزه طراحی چاپ صدق می‌کند. در چند سال آینده فرصت‌های شغلی کمتری برای طراحان گرافیک در زمینه روزنامه‌ها، نشریات، ناشران کتاب و دایرکتوری‌ها وجود خواهد داشت.