اقتصادی

ایجاد بازارچه‌های تخصصی آبزیان در ۱۰ تا ۱۲ کلان‌شهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، روند پیشرفت تدوین نقشه راه توسعه آبزی‌پروری و زنجیره ارزش آبزیان در نشستی با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، گزارش سازمان شیلات در خصوص زنجیره ارزش ارائه شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به نقش حمایتی وزارت کشور، مقرر شد این وزارتخانه با وزارت جهاد کشاورزی در راستای تأمین بودجه مورد نیاز برای ایجاد زنجیره ارزش همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

در ادامه برنامه‌ریزی شد سازمان صنایع کوچک به عنوان ناظران فنی تشکیل زنجیره ارزش، طرح‌های مناسب را به وزارت کشور تحویل دهد و سازمان شیلات نیز نقشه راه زنجیره‌های راهبردی را تا نیمه تیر ماه امسال به وزارت کشور ارائه کند.

همچنین مقرر شد پروژه‌های اولویت‌دار سازمان شیلات ایران به وزارت کشور اعلام شود تا برای تأمین زمین و سایر موارد، استانداری‌ها اقدامات لازم را به انجام برسانند. برای ایجاد بازارچه‌های تخصصی آبزیان در ۱۰ تا ۱۲ کلان‌شهر نیز تعیین شد، تا اقداماتی همچون تخصیص زمین و جذب سرمایه‌گذار از طریق وزارت کشور انجام شود.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.