اخبار سلامت

ضرورت ارائه برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی برای کاهش حوادث جاده‌ای

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بر ضرورت ارایه برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی جهت کاهش حوادث جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش خبر فوری، جلسه کارگروه تخصصی بخش سلامت با موضوع بررسی و نهایی کردن پیش نویس مصوبات سلامت و ایمنی ترافیک با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی ذیل این شورا تشکیل شد.

در این نشست دکتر محمداسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه هوایی، با اشاره به سخنان رئیس جمهور شهید در جلسه شانزدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیکی که از علل مهم مصدومیت، ناتوانی و مرگ و میر در کشور می‌باشد، از مباحث مورد تاکید ایشان بوده است.

مطلق گفت: از آنجا که تغییر و کاهش حوادث جاده‌ای در سطح کشور نیاز به همکاری تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌نقش دارد، ارائه پیش نویس و برنامه‌های مورد نیاز در این رابطه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این دولت در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.

در ادامه‌ این نشست، دکتر همایون صادقی – رئیس کمیته فنی سلامت و ایمنی ترافیک و قطب مرجع سلامت و ترافیک ضمن اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته طی دو سال از زمان پیشنهاد این برنامه به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و تعیین اقدامات اختصاصی این حوزه، به ارائه راهبردهای مدیریت رانندگی ذیل تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصوبات ذکر شده پرداخت.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهبردهای ذکر شده، پیش نویس مصوبات جهت ارائه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بررسی و اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این جلسه نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و نمایندگان سایر سازمان‌های ذی نقش از جمله پلیس راهور، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان اورژانس، سازمان پزشکی قانونی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اداری و استخدامی و قطب علمی تروما حضور داشتند.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.