اقتصادی

کدام مشاغل ژاپن در جذب نیرو پیشتازند؟

نرخ بیکاری ژاپن در ماه آوریل به ۲.۶ درصد رسید و بیشترین جذب نیرو در بخش سبک زندگی و سرگرمی ثبت شد.

به گزارش خبر فوری، اداره آمار ژاپن در گزارش خود نشان داد نسبت دسترسی به مشاغل ژاپن در ماه آوریل کاهش یافت و اولین کاهش در ۲ ماه گذشته را رقم زد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که نرخ بیکاری این کشور در ماه مورد گزارش، بدون تغییر نسبت به ماه مارس، به ۲.۶ درصد رسیده است.

آخرین نسبت شغل به متقاضی که توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن منتشر شده به این معناست که به ازای هر ۱۰۰ جویای کار، ۱۲۶ فرصت شغلی ایجاد شده است.

پیشنهادهای شغلی جدید در بخش تولید نسبت به سال گذشته ۷.۸ درصد کاهش یافت و پس از آن آموزش با کاهش ۷.۴ درصدی قرار گرفت. در مقابل، پیشنهادهای شغلی در بخش سبک زندگی و سرگرمی ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

تاکشی مینامی، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی نورینچوکین، با اشاره به اینکه فرصت‌های شغلی پس از اوج‌گیری در تابستان گذشته روند ضعیف‌تری را نشان داده‌اند، گفت: «اکراه شرکت‌ها برای استخدام کارمندان بیشتر با وجود کمبود نیروی کار، نشان‌دهنده کندی اقتصاد است».

مینامی افزود: «اما شرکت‌ها احتمالا تمایل بیشتری به استخدام کارمندان در آینده خواهند داشت، زیرا افزایش دستمزدها و کاهش مالیات‌ها از ماه ژوئن آغاز می‌شود که به افزایش درآمد خانوار کمک می‌کند و منجر به افزایش مصرف شخصی می‌شود».

بر اساس داده‌های وزارت امور داخلی و ارتباطات، تعداد کل بیکاران ژاپن در ماه آوریل به ۱.۸۳ میلیون نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد افزایش داشت.

از این میان، ۷۸۰ هزار نفر به‌طور داوطلبانه کار خود را ترک کردند که ۱.۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت، در حالی که ۴۴۰هزار نفر اخراج شدند که ۴.۳ درصد نزول ثبت کرد.

به نقل از ژاپن نیوز، نرخ بیکاری برای مردان به ۲.۸ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ واحد افزایش داشت، در حالی که نرخ بیکاری برای زنان با ۰.۲ درصد کاهش به ۲.۴ درصد رسید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.