اخبار ورزشی

بیرانوند: بهترین نسل تاریخ پرسپولیسیم و از نسل ۹۸ هم بهتریم!

به گزارش خبرگزاری خبر فوری؛ پس از حدف تیم ملی ایران از مسابقات جام ملت‌های آسیا، علیرضا بیرانوند مدعی شد تیم فعلی بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است. ادعایی که با واکنش‌های زیادی همراه شد و خیلی‌ها از دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس انتقاد کردند.

بیرانوند در گفتگوی اخیر خود با عادل فردوسی‌پور، ادعای قبلی خود را تکرار کرد و گفت: «به جرات نسلی که از زمان برانکو تشکیل شد، بهترین نسل تاریخ پرسپولیس است. با تمام احترامی که قائل هستم، نسل‌های قبلی چند بار قهرمان شدند؟ یک اتفاق بدی که افتاد و پیشکسوتان خیلی از دستم ناراحت شدند، گفتم بهترین نسل فوتبالی هستیم. من منظورم بعد از انقلاب بود. به کسانی که قبل از انقلاب بودند افتخار می‌کنیم و دست‌بوس آن‌ها هستیم. می‌دانیم چه کار بزرگی کردند. بعد از انقلاب، بهترین نسل همین نسل است. از نظر صعود به جام جهانی و امتیازات جام جهانی و بازی‌هایی که در جام ملت‌ها کردیم. اگر این‌ها را حساب کنیم بهترین نسل می‌شود.»

او در ادامه گفت: «نسل فعلی در مقابل ۹۸، ۳ بار پشت هم جام جهانی رفته است. آن‌ها آدم‌های بزرگی هستند. خداداد عزیزی گفت نسل ما چند توپ طلا دارد؟ اگر سردار آزمون، مهدی طارمی، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش در ایران بازی می‌کردند، مرد سال آسیا نمی‌شدند؟ من خودم اولین دروازه‌بانی بودم که بین ۳ نفر رفتم. عبدالکریم حسن حق من را خورد و به او هم گفتم.»

۲۵۸ ۲۵۸

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.