اقتصادیکسب و کار خبر فوری

راهنمای کامل الگوهای فرمیشن در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

الگوی V کف

پایین V همانطور که از نامش پیداست یک فرورفتگی V شکل است. در الگوی کلاسیک V، الگوهای V کف می تواند ترسناک ترین موقعیت برای بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران باشد. به مرور زمان کاهش می یابد و به طور ناگهانی در مدت کوتاهی سقوط می کند. سقوط بدون توقف به نظر می رسد تا زمانی که ناگهان سهام به عقب برگردد و زیان هایی را که در طول سقوط V متحمل شده بود، دوباره به دست آورد، ادامه داشته باشد.

اگرچه این موضوع ترسناک است اما حرکت V در واقع همان چیزی است که بسیاری از معامله گران به دنبال آن هستند. وقتی سهامی را می بینند که V کف را تجربه می کند، معامله گران به دنبال این هستند که آیا این افت در حمایت باقی می ماند یا خیر. سپس آنها سهام را به امید سریع خریداری می کنند.

الگوی V کف نام خود را از شکل گیری V شکل گرفته است و زمانی ظاهر می شود که حرکت قیمت از یک فروش تهاجمی به یک حالت خرید تهاجمی تغییر می کند. این الگوی نمودار یک الگوی معکوس صعودی قدرتمند است و در همه بازارها و بازه‌های زمانی ظاهر می‌شود اما به دلیل ماهیت خرید تهاجمی که هنگام معکوس کردن جهت بازار صورت می‌گیرد، شناسایی این الگو در زمان واقعی برای مبتدیان دشوار است.

در نمودار بالا می بینید که چگونه سهم CHK در نمودارهای هفتگی نزولی داشته است. در سال 2016، سهام سقوط سریعی داشت و پس از آن به همان سرعت افت را جبران کرد و یک V کف شکل گرفت. یک هرم صعودی هفتگی تشکیل می شود و پایین شکل V را مشخص می کند. گاهی اوقات برای ما مهم است که آموزش الگوهای تحلیل تکنیکال صعودی را در یک سهام پیدا کنیم تا مشخص کنیم که آیا ممکن است پایین بیایند یا نه.

به همین دلیل است که وقتی شاهد سقوط سریع سهام هستیم، باید خونسرد بمانیم و ببینیم که آیا در نمودارهای هفتگی یا ماهانه حمایت بلندمدت وجود دارد یا خیر. چه کسی می داند، ممکن است یک فرصت عالی برای خرید سهام با ارزان تر وجود داشته باشد. این گرفتن یک چاقوی در حال سقوط نیست، بلکه یک روش بسیار محتاطانه و واقع بینانه برای تجارت بر اساس تجزیه و تحلیل مطالعه شده نمودارهای سهام است.

سهم CMI که در بالا نشان می‌دهم، نمونه‌ای عالی از شکل V کف در نمودارهای ماهانه است. سهام در طول ماه ها به سرعت در حال کاهش بود. سپس یک دنباله کف تشکیل داد که در حمایت بلندمدت ماهانه قرار دارد. دنباله پایینی قسمت کف را مشخص می کرد و سهام تقریباً به طور جادویی از آنجا بالا می رود. دنباله کف و حمایت طولانی مدت باعث شد این اتفاق بیفتد.

چگونه در V کف معامله کنیم؟

یک راه محافظه کارانه برای معامله V-bottom یا V کف در الگوی کلاسیک V این است که منتظر باشید و بالای خط گردن ببندید و زمانی که قیمت به خط گردن برگشت و رد شد، یک موقعیت لانگ را امتحان کنید.

یک هدف ایده آل معمولاً می تواند بالای خط گردن قرار گیرد، برابر با فاصله اندازه گیری شده از پایین الگو تا خط گردن.

نمودار نهایی بالا نمونه ای عالی از یک الگوی V کف در SPY ( ETF) را نشان می دهد که به سقوطی که در سال 2018 رخ داد پایان داد. قیمت با شتاب زیاد به پایین ترین حد کاهش یافت اما ناگهان با افزایش حرکت در مسیر بالاتر معکوس شد. 

ممکن بود در مورد اینکه خط گردن باید کجا قرار می گرفت سردرگمی وجود داشت اما معامله گران پیشرفته و حرفه ای که به اندازه کافی زودتر این چرخش V کف را مشاهده کردند، ممکن است با استفاده از هر نوسانی که در مرحله فروش قبلی شکل گرفته بود، در موقعیت های طولانی تلاش کرده باشند.

SPY پس از V کف وارد مرحله صعودی قوی دیگری شد و برای باقیمانده سال 2019 معامله شد.

معامله با V کف میتواند دشوار باشد زیرا به احتمال زیاد فقط زمانی این الگو را تشخیص خواهید داد که قیمت به بالای خط گردن برسد اما اگر به سرعت و یکنواخت حجم را زیر نظر داشته باشید، می توانند نشانه های اولیه ای باشند که V کف در حال انجام است.

الگوی V سقف

در V سقف در الگوی کلاسیک V، سهام به سرعت افزایش می یابد تا قبل از رسیدن سهام به قیمت اصلی کاهش یابد. الگوی V-top یا V سقف نام خود را از شکل گیری V شکل وارونه در الگوی کلاسیک V گرفته است و زمانی ظاهر می شود که حرکت قیمت از حالت خرید تهاجمی به حالت فروش تهاجمی تغییر کند.

این الگو یک الگوی نمودار معکوس نزولی قدرتمند است و در همه بازارها و بازه‌های زمانی ظاهر می‌شود اما به دلیل ماهیت فروش سریعی که در پی دارد، شناسایی این الگو تا زمانی که کامل نشود دشوار است.

نمودار بالا نمودار هفتگی CI را نشان می دهد. سهام به سرعت بالا رفت و سپس متوقف شد. بعد از آن سهام طی هفته‌ها پایین‌تر رفت تا یک V سقف شکل بگیرد. V های سقف در الگوی کلاسیک V می توانند برای بسیار ناامید کننده باشند زیرا زمانی که سهام شروع به کار (حرکت به سمت بالا) کرد، سرمایه گذار پول زیادی به دست می آورد اما وقتی سهام به سرعت سقوط می کند، سرمایه گذار سود خود را از دست می دهد (و شاید حتی بیشتر) و ضرر کند.

درسی که می گیریم این است، دفعه بعد که دیدید یک سهام به یک منطقه مقاومت صعود می کند، یاد بگیرید که سود ببرید. ممکن است شما در آن لحظه در حال تماشای بالاترین V بعدی در سهام خود باشید.

چگونه در V سقف معامله کنیم؟

احتمالاً راه‌های زیادی برای معامله V-top یا V سقف وجود دارد اما محافظه‌کارانه‌ترین راه این است که منتظر بریک باشید و در زیر خط گردن ببندید و سعی کنید زمانی که قیمت به خط گردن بازگردد و رد شود، معامله شورت انجام دهید.

یک هدف ایده‌آل را معمولاً می‌توان با اندازه‌گیری همان فاصله از بالای الگو تا خط گردن پایین‌تر از قیمت تعیین کرد.

نمودار نهایی بالا یک نمونه عالی از الگوی V سقف در نفت خام را نشان می دهد. قیمت آخرین فشار را با یک میله طولانی مدت و حجم مناسب افزایش داد اما بلافاصله پس از آن قیمت با افزایش شدید حجم کاهش یافت.

پس از بسته شدن قیمت به زیر خط گردن، قبل از اینکه قیمت بیشتر فروخته شود، یک عقب نشینی (پولبک) جزئی به خط گردن وجود داشت. این مثال همچنین نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک هدف را با استفاده از همان فاصله از V سقف تا پایین خط گردن تعیین کرد و آن را پایین‌تر نشاند.

خرید و فروش در V سقف می تواند دشوار باشد زیرا به احتمال زیاد فقط زمانی که قیمت به زیر خط گردن برسد این الگو را تشخیص خواهید داد اما اگر به حرکت و حجم توجه داشته باشید، آنها می توانند سرنخ های لازم را برای رفتار این الگوها در اختیار شما قرار دهند.

به عنوان مثال، برخی از بازارها مانند ، به شدت تحت تأثیر تأثیرات ژئوپلیتیکی قرار می گیرند و هنگامی که معامله گران به این رویدادها واکنش نشان می دهند، اغلب این شکل های V را خواهید دید.

نتیجه گیری

V سقف و کف در الگوی کلاسیک V، در انواع سهام، کالاها، شاخص ها و ها (صندوق های قابل معامله) ظاهر می شود. آنها همچنین در هر بازه زمانی قابل تصور ظاهر می شوند. وقتی آنها را دیدید، وحشت نکنید. یاد بگیرید که وقتی یک V سقف یا کف است، حمایت و مقاومت را تشخیص دهید. سپس ممکن است آن را به یک فرصت سرمایه گذاری یا عالی تبدیل کنید که می تواند سودهای بزرگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.